plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۳۶۱۶
رئیس شورای عالی سیاسی انصار الله:

هدف دشمن از درگیری های عدن تجزیه یمن است

مردم یمن می خواهند یاور فلسطینیان باشند
درگیری های اخیر نیروهای جنوبی یمن معروف به مجلس انتقالی و مورد حمایت امارات با نیروهای شمالی یمن از حزب اصلاح و مورد حمایت عربستان و سقوط اکثر مقرهای نظامی و حکومتی نیروهای عبد ربه منصور در عدن به دست نیروهای جنوبی، آتش فتنه جنگ داخلی تشدید شد تا شکستهای پی در پی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در برابر مقاومت یمنی ها را به حاشیه برده و راه تجزیه یمن را هموار نمایند.
هدف دشمن از درگیری های عدن تجزیه یمن است
شبکه خبری المسیره یمن گزارش داد، المشاط رئیس شورای عالی سیاسی انصار الله یمن گفت: دشمن در تلاش است تا این کشور را تجزیه و تقسیم کند و شعله های آشوب و اختلافات و جنگ های منطقه ای و فرقه ای در سرتاسر یمن به گستراند.
وی در خصوص حوادث اخیر در عدن نیز گفت: آنچه که در عدن در حال وقوع است تاکیدی است بر اینکه ما از همان لحظات نخست تصمیم درستی برای مقابله با اشغالگران و متجاوزان گرفتیم. «درگیری ها میان نیروهای کمربند امنیتی وابسته به ابوظبی(امارات) و نیروهای دولت هادی و مورد حمایت سعودی از روز چهارشنبه در عدن آغاز شده و همچنان با بر جای گذاشتن تلفاتی از نیروهای دو طرف ادامه دارد.»
المشاط افزود: ما از نیروهای مسلح و کمیته‎های مردمی می‎خواهیم که در برابر دشمنی که تلاش می کند از هر روزنه‌ای یا غفلتی برای ضربه زدن به یمن استفاده کند، هوشیار باشند. رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه گفت: مردم یمن با توکل برخدا و اقدامات مفید و مسئولانه از هر زمانی به پیروزی نزدیکتر هستند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مساله فلسطین پرداخت و گفت: مردم یمن می خواهند تا دراین برهه از زمان یاور فلسطینیان باشند و با قدرت تمام با هجمه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از سوی برخی از رژیم های خائن منطقه صورت می گیرد، مقابله کنند.
المشاط افزود: کوتاهی کردن در مساله فلسطین به معنای سازش است و هردوی آن ها خیانت به اسلام و فداکاری های ملت فلسطین برای دهه های طولانی است.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین گفت: مواضع دینی، ملی و منطقی، همان اقدام برای مقابله با تجاوز خارجی و نیز آغاز گفت وگوهای یمنی – یمنی است؛ مذاکراتی که در برگیرنده تمامی حقوق مردم یمن است. وی از سازمان ملل متحد خواست تا به طرف دیگر مذاکرات برای اجرای تعهداتش از جمله بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و توقف جنگ اقتصادی علیه مردم یمن فشار بیاورد.
ائتلاف آمریکایی - عربی از ماه مه ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) با حملات همه جانبه و با استفاده از سلاح های ساخت کشورهای غربی به یمن حمله و این کشور را به طور کامل تخریب و هزاران نفر را شهید و یا زخمی کرد. در نتیجه بیش از یک هزار روز جنگ تحمیلی به مردم یمن و بر اساس برآوردها بیش از ۱۰۰هزار یمنی کشته و یا زخمی شده اند و زیرساخت های این کشور از بین رفته است.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما