plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۳۶۱۵۲
در دیدار با رئیس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری خلق چین

سردار رادان: تمایل داریم تعاملات با کشور چین را در سطح امنیتی و اجتماعی گسترش دهیم

آمریکا در حال صادر کردن تروریسم به کشورهای در حال پیشرفت است
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا در حال صادر کردن تروریسم به هر کشور در حال پیشرفت است و در این میان کشورهایی نظیر چین و روسیه نیز مورد تهدید تروریسم قرار دارند، تصریح کرد: حفظ امنیت، مرکز دایره ثبات اجتماعی و اقتصادی است و پلیس در ایران در حال توسعه و تقویت است و زیرساخت ها را تقویت می‌کند، از همین رو تمایل داریم تعاملات با کشور چین را در سطح امنیتی و اجتماعی گسترش دهیم.
سردار رادان: تمایل داریم تعاملات با کشور چین را در سطح امنیتی و اجتماعی گسترش دهیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سردار احمدرضا رادان در دیدار با چن ون چینگ، رئیس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری خلق چین گفت:  قبل از شروع کلام باید از ابراز همدردی شما با مردم کشورم در خصوص حادثه بمب گذاری اخیر در کنار مزار شهید سلیمانی در کرمان تشکر کنم. در این حادثه چند تن از ماموران پلیس هم به شهادت رسیدند که یکی از آنها مدتی در بیمارستان بستری شد و اخیرا به شهادت رسید که با اجازه خانواده‌اش اعضا بدنش را اهدا کردند و مردم ما از این رخداد که یک مامور با شهادت خود جان چند نفر را نجات می دهد، شگفت زده‌اند.

ایران و چین باید تروریست‌ها را از بین ببرند

فرمانده کل انتظامی کشورمان ادامه داد:‌ با گسترش تحولات بین‌المللی، لزوم توسعه روابط بین دو کشور در حوزه امنیتی انتظامی بیش از پیش مورد انتظار است. از همین رو پلیس ایران آمادگی توسعه همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم را دارد. همانطور که می‌دانید، تروریسم پدیده‌ای است که می‌تواند به همه جوانب، نفوذ کرده و عملیات انجام دهد و جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و قهرمان بزرگ ملی ما شهید "قاسم سلیمانی" نیز در همین راه به شهادت رسید. جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین باید تلاش کنند تا تروریست‌ها را از بین ببرند.

رادان در ادامه به موضوع مبارزه با جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر پرداخت و گفت:  ایران در راه مبارزه با مواد مخدر حدود 4000 شهید تقدیم کرده و سالانه حدود 1100 تا 1200 تن کشفیات موادمخدر داریم و این یعنی ما در خط مقدم مبارزه با موادمخدر هستیم.

وی در ادامه بر توسعه روابط در حوزه مبارزه با جرایم سایبری و سازمان یافته تاکید کرد و گفت: هر دو کشور به خاطر تجارب خوبی که در این مسئله دارند می‌توانند کمک حال هم باشند. همکاری‌ها در بخش های آموزشی و عملیاتی نیز می‌تواند در قالب همکاری‌های شانگهای بیاید.

فرمانده کل انتظامی با توجه به موارد مطرح شده از سوی طرف چینی گفت: رابطه مستقیم بین ثبات امنیتی و اقتصادی وجود دارد و برای من هم جالب است که چین توانست این توسعه را در زمان اندک با کیفیت بالا انجام دهد. چین در کنار مردم، توسعه را رقم زد و این استراتژی قابل ستایشی است.

وی در ادامه با بیان این که غربی‌ها به رهبری آمریکا هنوز درک نکرده‌اند که معادلات جهان تغییر کرده و باید استراتژی خود را تغییر دهند، گفت: خطاهای بسیار و بی شمار آنها باعث شده از این استراتژی فاصله بگیرند. ایران، چین و روسیه ثابت کردند که دوران تک قطبی از بین رفته و معتقدیم آمریکا قدرتی پوشالی است چرا که هرجا ببر پوشالی دخالت کرد به شدت شکست را بدرقه راه خود کرد. حتما به یاد دارید که ترامپ در دوره اول ریاست جمهوری گفت؛ آمریکا داعش را خودش پرورش داده است.

آمریکا درحال صادر کردن تروریسم به کشورهای درحال پیشرفت است
رادان افزود: آمریکا در حال صادر کردن تروریسم به هر کشور در حال پیشرفت است و در این میان کشورهایی نظیر چین و روسیه نیز مورد تهدید تروریسم قرار دارند. جمهوری اسلامی ایران با تمام توان با تروریسم و داعش مبارزه و در این راه شهدایی نیز تقدیم کرده است. حفظ امنیت، مرکز دایره ثبات اجتماعی و اقتصادی است و پلیس در ایران در حال توسعه و تقویت است و زیرساخت ها را تقویت می‌کند. از همین رو تمایل داریم تعاملات با کشور چین را در سطح امنیتی و اجتماعی گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: این موضوعات بستر جدید تعاملات دو کشور است و روی این موضوع مصمم هستیم و از حمایت شما در سازمان همکاری شانگهای و بریکس تشکر می‌کنم. دو کشور دوست ایران و چین می‌توانند نقش تاثیرگذار در امنیت منطقه داشته و ما تجربیات خود را خالصانه از همه ابعاد تقدیم دوستان خود در چین می‌کنیم و انتظار داریم این توسعه همکاری‌ها یک برنامه منظم و عملی در کنار خودش داشته باشد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما