plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۶۱۴۸

شکایت عراق به شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران

وزارت خارجه عراق امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از ارسال شکایت خود به شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.
شکایت عراق به شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای امروز چهارشنبه اعلام کرد که یک شکایت علیه ایران به شورای امنیت و سازمان ملل تسلیم کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: عراق در نامه‌های خود به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از طریق نمایندگی دائمی خود در نیویورک تاکید کرده است که این اقدام نقض آشکار حاکمیت عراق و جایگاه منطقه‌ای آن و خدشه دار کردن امنیت ملت عراق به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه آمده است: شکایت عراق مربوط به عملیات موشکی ایران است که سحرگاه دیروز سه شنبه، شهر اربیل را هدف قرار داده و باعث به وجود آمدن خسارت در این منطقه شده است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش به دولت عراق و مقامات اقلیم، درباره فعالیت گروه‌های تروریستی و عناصر وابسته به سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی در این منطقه‌ها هشدار داده و بارها تاکید کرده است که نمی‌تواند در قبال این رخدادها که در اطراف مرزهای ایران انجام می‌شود، ساکت بماند.

تهران همواره از مقامات عراقی خواسته است که از فعالیت عناصر تروریستی خطرناک در خاک عراق علیه منافع جمهوری اسلامی ایران، جلوگیری شود اما به نظر می‌رسد عدم توجه به این هشدارها چاره‌ای جز عملیات مستقیم علیه مقر تروریست‌ها در مناطق مرزی ایران باقی نگذاشته است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما