plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۶۰۵۸

ادعای سوناک: هدف از حمله به یمن احیای ثبات در دریای سرخ بود

نخست وزیر انگلیس که در راستای سیاست‌های جنگ‌طلبانه این کشور به کی‌یف سفر کرده است، مدعی شد که حمله شب گذشته به یمن به‌منظور کاهش تنش‌ها و احیای ثبات در دریای سرخ صورت گرفت.
ادعای سوناک: هدف از حمله به یمن احیای ثبات در دریای سرخ بود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ریشی سوناک روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد که انگلیس باید یک "سیگنال قوی" ارسال می‌کرد، مبنی بر اینکه حملات حوثی‌ها در دریای سرخ اشتباه است و این اقدامات بدون مجازات نمی‌ماند. وی مدعی شد که هدف انگلیس در جریان حمله به یمن "کاهش تنش" و "بازگرداندن ثبات" در منطقه است.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد که بریتانیا و متحدانش در تضمین امنیت کشتیرانی تجاری تردید نخواهند کرد.

سوناک با اشاره به عملیات نظامی ارتش ملی یمن در دریای سرخ ادعا کرد: «این فعالیت‌ها زندگی افراد بی‌گناه را به خطر می‌اندازد، اقتصاد جهانی را مختل و منطقه را بی‌ثبات می‌کند.»

او در پی حمله مشترک کشورش و آمریکا به مواضع ارتش یمن مدعی شد: اکنون واضح است که این نوع رفتارها نمی تواند ادامه یابد.

آمریکا و انگلیس بامداد امروز (جمعه) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته و هزاران فلسطینی غیرنظامی را به شهادت رسانده است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۳ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما