plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۳۶۰۴۱

حمله موشکی و هوایی متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به 12 نقطه در یمن

خبرگزاری رویترز به نقل از چهار مقام آمریکا گزارش داد که آمریکا و انگلیس بامداد جمعه حملات موشکی و هوایی خود علیه انصارالله یمن را آغاز کرده‌اند. آمریکا اعلام کرد این حملات با مشارکت انگلیس، بحرین، استرالیا، هلند و کانادا انجام گرفته است.
حمله موشکی و هوایی متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به 12 نقطه در یمن
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، یک مقام پنتاگون بامداد جمعه گفت آمریکا و انگلیس 12 موضع را در یمن هدف قرار داده‌اند.

یکی از مقامهای ارشد انصارالله هم گفت که چندین حمله به شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انجام شده است.

الجزیره نیز گزارش داد که در این حملات، فرودگاه صنعا و جند هدف نظامی در الحدیده بمباران شده است.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.

کاخ سفید اعلام کرد این حملات با مشارکت انگلیس، بحرین، استرالیا، هلند و کانادا انجام گرفته است و دقایقی قبل از آغاز حمله، موضوع به کنگره آمریکا اطلاع داده شده است.

ساعتی قبل از این حملات، محمد الفرح، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به احتمال حمله نظامی علیه ارتش یمن گفت: فرض کنیم آمریکا امشب به یمن حمله کرد و فردا صبح حمله به غزه متوقف شد یا اعلام شد که حمله آمریکا به یمن متوقف شده است.  ما به آمریکایی‌ها تأکید می‌کنیم که جنگ بین ما و کسی که به ما حمله کند، هرگز متوقف نخواهد شد و ما به هدف قرار دادن ناوهای متجاوزان و کشتی‌های تجاری، پایگاه‌ها و منافع آن‌ها ادامه خواهیم داد و چه بسا جنگ بین ما و متجاوزان برای سال‌ها علی رغم تلفاتش ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما