plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۳۶۰۳۹
در مراسم هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی

محسن هاشمی: الان فقر دشمن اصلی مردم شده است؛ نظام به آن نپردازد می تواند کشور را دچار مشکل کند

آیت الله هاشمی رفسنجانی اکثر پست هایی که داشت انتخابی بود
محسن هاشمی در مراسم هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران گفت: آیت‌الله هاشمی بیش از 13 بار در انتخابات شرکت‌ کرد و در دو مورد شکست خورد ولی بلند شد؛ اکثر پست‌هایی که‌ داشت انتخابی بود. دغدغه ایشان عمدتا رفاه مردم بود. الآن فقر دشمن اصلی مردم‌ شده‌ و اگر نظام به آن نپردازد، می‌تواند کشور را دچار مشکل کند.
محسن هاشمی: الان فقر دشمن اصلی مردم شده است؛ نظام به آن نپردازد می تواند کشور را دچار مشکل کند
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز و به نقل از جماران، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه به عنوان یک عنصر فراشکوفا در مورد هر کاری که تصمیم می‌گرفتند آن را رها نمی‌کردند، گفت: بعد از انقلاب فعالیت‌های زیادی برای تثبیت نظام اقداماتی انجام داد. بیش از 13 بار در انتخابات شرکت کردند و در دو مورد شکست خورد ولی بلند شدند؛ اکثر پست هایی که داشت انتخابی بود.

محسن هاشمی در مراسم هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه دی ماه حوادث ناگوار و غم‌انگیز زیادی در کشور شاهد بوده‌ایم، گفت: دیشب خدمت والده(خانم عفت مرعشی) بود که چند سؤال پشت سر هم از من پرسید. در این سن آدم بعضی مطالب یادش می‌رود. ایشان از من پرسید، فائزه کجا است؟ پاسخی نداشتم که بدهم. بعد یک مقدار فکر کرد و یادش آمد که فائزه زندان است. از من سؤال که چرا فائزه زندان است؟ گفتم خارج از چهارچوب حرف زده است. گفت مگر حرف زدن زندان دارد؟! گفت نمی‌خواهی برای‌ او کاری کنی؟ گفتم به دفتر مقام معظم رهبری تلفن کرده‌ام و به آقای اژه‌ای نامه نوشته‌ام.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: انگار یادش رفته بود که آیت‌الله هاشمی رحلت کرده و پرسید بابا کجا است؟ گفتم هفت سال است رحلت کرده گفت پس فردا به حرم امام برویم و به ایشان سر بزنیم. امیدوارم ایشان که الآن قوام خانواده ما است و ما دور ایشان جمع می‌شویم، تا ابد زنده باشد و قوام خانوادگی ما را حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نگرانی‌هایی داشت، تصریح کرد: ایشان روستازاده‌ای بود که در سن 14 سالگی به قم رفت و با توجه به همسایگی با امام و رفتن به درس امام، با امام راحل آشنا شدند. به عنوان یک عنصر فراشکوفا در مورد هر کاری که تصمیم می‌گرفتند آن را رها نمی‌کردند و به سرانجام می رساندند. 60 سال پیش کتاب «سرگذشت فلسطین» را ترجمه کرد. همان 60 سال پیش به توسعه ایران فکر کردند و برای همین کتاب امیرکبیر را نوشتند.

محسن هاشمی اظهار داشت: بعد از انقلاب هم فعالیت‌های زیادی برای تثبیت نظام اقداماتی انجام داد. بیش از 13 بار در انتخابات شرکت کردند و در دو مورد شکست خورد ولی بلند شدند؛ اکثر پست هایی که داشت انتخابی بود. قبل از انقلاب با همکاری شهید باهنر، شهید رجایی و شهید بهشتی بنیادی تأسیس کرد و نام «رفاه» بر آن گذاشتند و همین دیدگاه را بعد از انقلاب هم ادامه دادند. سال 61 در اوج دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد کردند که نیمی از فارغ التحصیلان کشور از این دانشگاه هستند. حتی یادم هست قرار شد در دولت ایشان فروشگاه زنجیره ای تأسیس شود و باز نام «رفاه» را برای آن پیشنهاد دادند.

وی تأکید کرد: در نتیجه دغدغه ایشان عمدتا رفاه مردم بود. الآن فقر دشمن اصلی مردم شده و اگر نظام به آن نپردازد می تواند کشور را دچار مشکل کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما