plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۶۰۰۸

مکرون یک یهودی همجنس‌گرا را به نخست وزیری فرانسه منصوب کرد

امانوئل مکرون، گابریل آتال وزیر ۳۴ ساله آموزش را به سمت نخست وزیر فرانسه منصوب کرد. وی که یک همجنس‌گرا و دارای افکار ضداسلامی است، جوان ترین نخست وزیر تاریخ فرانسه به شمار می رود.
مکرون یک یهودی همجنس‌گرا را به نخست وزیری فرانسه منصوب کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل مکرون روز سه‌شنبه در تلاش برای دمیدن جان تازه به دور دوم ریاست‌جمهوری خود در آستانه انتخابات پارلمان اروپا، گابریل آتال وزیر آموزش و پرورش ۳۴ ساله را به عنوان نخست‌ وزیر جدید فرانسه منصوب کرد.

گابریل آتال که در سن 29 سالگی به عنوان جوانترین وزیر فرانسه شناخته شده بود اینک در سن 34 سالگی به سمت نخست وزیری این کشور تعیین شد و جوان ترین نخست وزیر در تاریخ فرانسه به شمار می آید.

وی فعالیت سیاسی خود را در حزب سوسیالیست آغاز کرد، یکی از اولین کسانی بود که معتقد به عقاید سیاسی امانوئل ماکرون بود و از سال 2016 به حزب وی پیوست.

در سال 2017 وقتی 28 سال داشت نماینده پارلمان فرانسه از منطقه ایسی لومولینوی پاریس شد. در سال 2018 در سن 29 سالگی مخبر دولت اول ماکرون در وزارت آموزش ملی و جوانان بود و پس از مدتی سخنگوی دولت شد.

یهودی، همجنس‌گرا و صاحب تصمیم منع پوشیدن «عبا» درمدارس در دولت دوم ماکرون در آوریل 2022 نیز به عنوان وزیر محاسبات عامه منصوب شد.

آتال از پدر یهودی و مادر مسیحی ارتدوکس است و اولین شخصی بود که علنا اعتراف کرد که همجنسگراست.

آتال پس از انتصاب به عنوان وزیر آموزش، پوشیدن عبا در مدارس فرانسه را ممنوع اعلام کرد.

وی متولد مارس 1989 میلادی در منطقه کلامار شهر پاریس است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما