plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۵۸۸۲

لغو قانون جنجالی اصلاحات قضایی نتانیاهو از سوی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون «لغو برهان عدم معقولیت» که چندی پیش از سوی کنست این رژیم تصویب شده بود را ابطال کرد.
لغو قانون جنجالی اصلاحات قضایی نتانیاهو از سوی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون «لغو برهان عدم معقولیت» را که چندی پیش در کنست این رژیم به تصویب رسیده بود ابطال کرد.

این قانون بخشی از طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو به شمار می‌رفت که نظارت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بر کابینه این رژیم و وزیران آن را محدود می‌کرد.

واکنش‌ها به ابطال قانون «لغو برهان عدم معقولیت»
ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به ابطال قانون «لغو برهان عدم معقولیت» از سوی دادگاه عالی این رژیم، این اقدام را خطرناک توصیف و تاکید کرد که ابطال این قانون به تلاش‌هایی که در راستای جنگ انجام می‌شود آسیب می‌رساند.

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز ابطال قانون «لغو برهان عدم معقولیت» از سوی دادگاه عالی این رژیم را در تضاد با یکپارچگی مورد نیاز در جریان جنگ علیه غزه دانست.

رسانه‌های عبری زبان نیز این اقدام دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را زلزله در دستگاه قضایی این رژیم توصیف کردند.

قانون «لغو برهان عدم معقولیت» چیست؟!
پیش از جنگ غزه تصویب بخش مهمی از لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو موسوم به «لغو برهان عدم معقولیت» از سوی کنست رژیم صهیونیستی بر دامنه اعتراضات ده‌ها هفته‌ای در اراضی اشغالی افزود و این اعتراضات به بسیاری از بخش‌های نظامی این رژیم نیز رسید و با ترک خدمت برخی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همراه بود.

بر اساس این قانون دیگر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی حق نداشتند تصمیمات کابینه و وزرای اسرائیلی را به بهانه معقول نبودن ملغی کند.

پیش از این اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از تصویب این لایحه جنجالی تاکید کرد: اصلاح نظام قضایی و ایجاد توازنی دوباره بین دستگاه‌ها را آغاز کردیم و با مسئولیت‌پذیری به اصلاحات ادامه خواهیم داد.

راست گرایان افراطی تصویب این لایحه را در کنست جشن گرفته بودند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما