plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۳۵۸۷۷
اطلاعیه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان

سپاهان اصفهان درباره اتفاقات اخیر، به دادگاه عالی ورزش شکایت می کند

مورایس قصد ترک ایران را دارد
باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیگیری‌ لازم را جهت طرح پرونده خود در دادگاه عالی ورزش (CAS) انجام داده و تا احقاق تمامی حقوق سپاهان این مسیر را ادامه خواهد داد. مدیرعامل سپاهان از احتمال استعفای مورایس و ترک ایران خبر داد.
سپاهان اصفهان درباره اتفاقات اخیر، به دادگاه عالی ورزش شکایت می کند
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، به نقل از روابط عمومی سپاهان، این باشگاه پس از پایان دیدار شمس آذر و سپاهان با صدور اطلاعیه ای نسبت به اتفاقات چند هفته اخیر و وضعیت داوری لیگ واکنش نشان داد.

در ابتدای این اطلاعیه آمده است؛ در پی اعلام رای کمیته استیناف که بخشی از رای غیرمنصفانه بدوی علیه سپاهان را نقض کرد، هرچند این باشگاه به چهار امتیاز به‌حق خود رسید اما متاسفانه کمیته انضباطی سپاهان را از در اختیار داشتن ۶ بازیکن خود برای قرارداد فصل بعد محروم کرد.

این اطلاعیه می افزاید: مهلت طبیعی برای اصلاح قراردادهای ۶ بازیکن در اختیار باشگاه قرار نگرفت. به هر ترتیب پس از کش و قوس‌ و پیگیری‌های فراوان تیم مدیریتی باشگاه، مجوز بازی سه بازیکن این باشگاه با اصلاح قراردادشان دریافت شد اما مساله اینجاست که این تنها مانع پیش پای سپاهان نبود.

اشتباهات فاحش داوری

داوری مسابقات سپاهان در سه دیدار پایانی نیم فصل، سرشار از اشتباهات فاحش داوری بود. رفتار غلط داور مصاف با آلومینیوم در عدم برقراری آرامش در بازی، اشتباه داور رقابت با گل‌گهر در عدم تشخیص دو خطای محرز پنالتی برای سپاهان و خطای فاحش تیم داوری مسابقه با شمس آذر و اعلام آفساید برای گل سالم سپاهان و نیز عدم اعلام پنالتی واضح روی مغانلو، ۹ امتیاز را از طلایی‌پوشان گرفت.

در پایان این اطلاعیه با اشاره به اینکه سپاهان توانست بر حواشی پیش آمده غلبه کند اما بر وضعیت داوری نه، آمده است: باشگاه سپاهان پس از پایان نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر اعلام می‌دارد، با وجود اینکه تا امروز سعی داشت حق خود را از طریق مبادی قانونی داخل کشور پیگیری نماید تا به حفظ آبروی ملی کمک کند اما پیگیری‌ لازم را جهت طرح پرونده خود در دادگاه عالی ورزش (CAS) انجام داده و تا احقاق تمامی حقوق سپاهان مسیر را ادامه خواهد داد.

گفتنی است؛ تیم فوتبال سپاهان در بازی آخر نیم فصل عصر دیروز دوشنبه مقابل شمس آذر متحمل شکست یک بر صفر شد و در جایگاه دوم جدول رده بندی لیگ قرار گرفت.

در حالی که سپاهان برای تساوی در این بازی نیاز به گل داشت، میلاد زکی پور با ضربه‌ای زیبا تیرک دروزاه شمس آذر را به لرزه درآورد و در ریباند، رضا اسدی به توپ ضربه زد و توپ وارد دروازه شد که کمک داور گل صحیح (از نظر کارشناسان را (به اشتباه) آفساید گرفت.

ژوزه مورایس سرمربی سپاهان نیز به دلیل اعتراض به داور با کارت قرمز اخراج شد تا در دقایق پایانی بازی نتواند بازیکنان خود را هدایت کند.

مورایس قصد ترک ایران را دارد

مدیرعامل سپاهان پس از بازی جنجالی دیروز، از احتمال جدایی سرمربی پرتغالی این تیم و ترک کشور از سوی مورایس خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی باشگاه سپاهان، منوچهر نیکفر درباره احتمال ترک ایران از سوی سرمربی پرتغالی گفت: مورایس بعد از بازی پیش من آمد و گفت بعد از دادن چهار امتیاز که ما با شایستگی آن را در زمین مسابقه گرفته بودیم، در ۲ مسابقه اخیر داوری‌های جهت‌دار ۶ امتیاز از تیم ما گرفتند.

وی گفت: ادامه اتفاقات عجیب لیگ برتر و به ویژه داوری‌های جنجالی بالاخره توانسته یکی از آرام‌ترین مربیانی که در طول تاریخ به فوتبال ایران آمده را هم اینطور عصبانی کند.

نیکفر که یکی از مدیران ارشد شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌رود و سال‌ها بخش مدیریتی صنعت فولاد تجربه دارد، ادامه داد: من فکر نمی‌کردم شرایط در لیگ ایران این‌چنین ناعادلانه پیش برود! کاری که من بلدم بازی‌های داخل زمین است و بازی‌های پشت پرده و خارج از زمین را بلد نیستم.

نیکفر تاکید کرد: واقعا نمی‌توانم درک کنم چه اتفاقاتی در حال رقم خوردن است، اما بازی امروز و اتفاقاتی که در بازی با گل‌گهر رخ دادند را نمی‌توانیم در طبقه‌بندی مسائل طبیعی فوتبال بگنجانیم.

مدیرعامل سپاهان درباره اینکه آیا اجازه جدایی به مورایس می‌دهد یا خیر، بیان کرد: ما در حال مذاکره با وی هستیم و تلاش می‌کنیم او را آرام کنیم. ولی مورایس خیلی مصر به جدایی است و به نظرم با توجه به اتفاقاتی که طی این ماه‌ها تجربه کرده‌، حق هم دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما