plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۳۵۸۳۷

افزایش تلفات ارتش اشغالگر اسرائیل در هشتاد و پنجمین روز از مقاومت غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی در هشتاد و پنجمین روز حملات این رژیم به مناطق مسکونی غزه و کرانه باختری، با حمله به اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز غزه یک خبرنگار دیگر و اعضای خانواده او را به شهادت رساندند.رزمندگان مقاومت با شکار تانک های ارتش صهیونیستی شماری از نظامیان اسرائیلی را به هلاکت رساندند.
افزایش تلفات ارتش اشغالگر اسرائیل در هشتاد و پنجمین روز از مقاومت غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در ادامه حملات جنایتکارانه و مغایر قوانین بین المللی به منازل مسکونی، پناهگاه ها، بیمارستان ها و رسانه های خبری، منزل جبر ابو هدروس خبرنگار فلسطینی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند که طی آن این خبرنگار همراه با تعدادی از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه، روزنامه‌نگاران، غیرنظامی به حساب می‌آیند، بنابراین نباید مستقیما در حملات هدف قرار بگیرند؛ نکته‌ای که رژیم صهیونیستی همواره آن را زیرپا گذاشته است.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر ( ۱۵مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی)‌ به ۱۰۶ نفر افزایش یافت.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی، بمباران مناطق مسکونی غزه و کشتار غیر نظامیان فلسطینی درحالی ادامه دارد که اسماعیل ثوابته مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه دیروز جمعه اعلام کرد که از هفت اکتبر ۲۹ هزار فلسطینی در نتیجه حملات اسرائیل شهید و مفقود شده‌اند.

 از سوی دیگر، گردان‌های قسام اعلام کرد که در مناطق الدرج و التفاح در غزه طی 48 ساعت گذشته، 20 خودروی زرهی دشمن را هدف قرار داده است.

همچنین در گزارشی دیگر گردان‌های قسام آورده است: مبارزان ما در حال نبرد شدید در دو منطقه الشعف و جبل الریس در شهر غزه هستند.

رزمندکان قسام یک یگان پیاده از ارتش دشمن و یک یگان دیگر که در ساختمانی سنگر گرفته بود، با راکت‌های "TBG" هدف قرار دادند که در نتیجه آن شمار زیادی از نظامیان دشمن کشته و یا مجروح شدند.

ادعای آکسیوس درباره طرحی جدید برای آتش‌بس در غزه

پایگاه آکسیوس، نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی به نقل از منابع آگاه مدعی شده میانجی‌های قطری به اسرائیل گفته‌اند که حماس با «اصل از سرگیری مذاکرات» بر سر توافقی جدید جهت آزادسازی حدود 36 اسیر از غزه در ازای چندین هفته آتش‌بس موافقت کرده‌ است.

در توافق آتش‌بس قبلی، رژیم اسرائیل به ازای آزادی هر 10 اسیر اسرائیلی یک روز آتش‌بس را تمدید می‌کرد.

در صورت صحت خبر آکسیوس، موافقت اسرائیل با آزادی 36 اسیر در ازای آتش‌بس چند هفته‌ای از میزان فشارها بر تل‌آویو در مسئله اسرا حکایت دارد.
آکسیوس با گزارش این خبر به نقل از سه مقام اسرائیلی نوشت مقام‌ها در تل‌آویو پیام قطر را با نهایت احتیاط بررسی می‌کنند و گفته‌اند که مایلند در روزهای آینده اطلاعات بیشتری دریافت کنند تا بدانند که آیا حماس جدی است یا خیر.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روزهای گذشته بارها تأکید کرده است که از سرگیری هر گونه مذاکره منوط به توقف جنگ و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از غزه است.

 نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما