plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۳۵۷۱۹

انگلیس از انفجار پهپاد انتحاری نزدیک یک کشتی در تنگه باب‌المندب خبر داد

آژانس عملیات نیروی دریایی انگلیس بامداد یکشنبه مدعی شد که یک پهپاد انتحاری در نزدیکی یک کشتی در باب المندب منفجر شده است. روز شنبه نیز ارتش آمریکا مدعی شد چهار پهپاد را در دریای سرخ منهدم کره است.
انگلیس از انفجار پهپاد انتحاری نزدیک یک کشتی در تنگه باب‌المندب خبر داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از الجزیره، آژانس عملیات نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد که یک پهپاد انتحاری نزدیک یک کشتی در باب ‌المندب منفجر شده است.

بر اساس این گزارش، این پهپاد قبل از منفجر شدن در نزدیک یک کشتی، در حدود ۵۰ مایل دریایی (۹۲ کیلومتری) غرب بندر الحدیده یمن در ارتفاع پائین پرواز می‌کرده است.

آژانس عملیات نیروی دریایی انگلیس افزود: به نظر می‌رسد پهپاد در فاصله حدود ۱.۵ مایل دریایی (حدود ۳ کیلومتری) از این کشتی منفجر شده است و مقامات در حال بررسی این حادثه هستند.

آژانس عملیات نیروی دریایی انگلیس جزئیات بیشتری در این باره گزارش نکرده است.

به دنبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع حماس در غزه، یمن کشتی‌هایی که در دریای سرخ برای اسرائیل فعالیت می‌کنند را به نشانه اعتراض به بمباران و تجاوزگری مخرب این رژیم مورد حمله قرار داده است.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود. این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی که از تامین امنیت کشتی‌های خود عاجز شده است برای حل این مسأله دست به دامن آمریکا شد و آمریکا با تشکیل ائتلاف دریایی در صدد برآمده تا مانع حملات به کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ شود، اما تاکنون در تامین امنیت دریایی ناکام مانده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نیز دیروز شنبه اعلام کرد چهار پهپاد انتحاری را روز شنبه در دریای سرخ منهدم کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما