plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۳۵۶۴۳

آمریکا از چین خواست از ایران بخواهد به حمایت از انصارالله یمن پایان دهد

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اعلام جزئیات تشکیل ائتلاف چندملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ اعلام کرد که از چین خواسته است با توجه به نفوذش، از ایران بخواهد به حمایت از انصارالله یمن پایان دهد.
آمریکا از چین خواست از ایران بخواهد به حمایت از انصارالله یمن پایان دهد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید برغم اعلام کشورش مبنی بر تشکیل ائتلافی چندملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ به دلیل استیصال دولت جو بایدن در این زمینه اعلام کرد که از چین خواسته است با توجه به نفوذش، از ایران بخواهد به حمایت از انصارالله یمن پایان دهد.

 جان کربی روز سه‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن با بیان اینکه کمک پکن برای پایان دادن به حملات گروه‌های مسلح یمنی "مفید" باشد، افزود: ما می‌دانیم چین دارای نفوذ بیشتری در تهران است و می‌تواند با مقامات عالی این کشور گفت وگو کند. این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: ما از چین خواسته‌ایم از نفوذ خود استفاده کرده و از ایران بخواهد به حمایت‌های خود از حوثی‌ها (انصارالله) پایان دهد.

این سخنگوی دولت بایدن مدعی شد: ایران بدون شک تجهیزات، توانایی‌ها و تسلیحات مورد نیاز حوثی ها (انصارالله) را تامین می‌کند و آنها با استفاده از این امکانات به حملات خود ادامه می‌دهند.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با خبرنگاران، انصارالله یمن را به باج گیری در دریای سرخ متهم کرد و افزود: عملیات چندملیتی به رهبری آمریکا برای مقابله با حملات حوثی‌ها (انصارالله) در دریای سرخ خواهد بود و ما اکنون در حال بررسی وضعیت حوثی‌ها هستیم اما هنوز تصمیمی در مورد معرفی آنها (انصارالله) به عنوان یک سازمان تروریستی نگرفته‌ایم.

این سخنگوی دولت دموکرات جو بایدن ادعا کرد: ایالات متحده آمریکا و شرکای آن هر کاری که لازم باشد برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ انجام خواهند داد.
کربی اضافه کرد: نیروی ویژه دریایی یک ابتکار امنیتی چند ملیتی است که نظارت دریایی و دفاع از کشتی‌ها را انجام می‌دهد.

وی گفت: کشتی‌ها و هواپیماهای کشورهای متقاضی به نیروهای ما در دریای سرخ می‌پیوندند. پیوستن به نیروی ویژه داوطلبانه است و هر کشور میزان مشارکت خود را تعیین می‌کند.

 این در حالی است که دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای درباره اعلام تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا گفت که هدف این ائتلاف تشویق رژیم صهیونیستی است تا به جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

در همین پیوند، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که در سفر به منطقه غرب آسیا به سر می‌برد، اعلام کرده است: یک ائتلاف چندملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است.

وی در خصوص کشورهای عضو این ائتلاف خودخوانده، افزود: این ائتلاف علاوه بر آمریکا، شامل انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است که کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف اقدام به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می‌کنند.
به گزارش الجزیره قطر، آستین مدعی شد: تشدید تنش از سوی حوثی‌های یمن (انصارالله) جریان آزاد تجارت را تهدید و قانون بین‌الملل را نقض می‌کند.

این ادعای آستین در باره تهدید تجارت آزاد در دریای سرخ در حالی مطرح شده است که انصارالله یمن در اعتراض به کشتار زنان و کودکان غزه توسط رژیم اسرائیل اقدام به توقیف و ممانعت از عبور کشتی‌ها به مقصد سرزمین‌های اشغالی فلسطین کرده و هشدار داده است که این روند را تا زمان قطع سرکوب و اعلام آتش بس ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما