plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۳۵۶۲۸

فرمانده یونیفل: اوضاع در مرز لبنان بسیار بحرانی است

فرمانده یونیفل سازمان ملل اوضاع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را بسیار بحرانی توصیف کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگی میان جنگ در غزه و افزایش تنش در جنوب لبنان وجود دارد.
فرمانده یونیفل: اوضاع در مرز لبنان بسیار بحرانی است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از النشره لبنان، آرولد لازارو ساینز فرمانده نیروهای یونیفل اعلام کرد: اوضاع در جنوب لبنان همزمان با تشدید تنش میان حزب الله و اسرائیل، بسیار بحرانی و خطرناک است.

وی قبل از دیدار با کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه به خبرنگاران گفت: همانطور که همه می‌دانند، اوضاع کنونی بحرانی، سخت و خطرناک است.

فرمانده یونیفل بیان کرد: ما به دنبال حفظ وضع کنونی هستیم و میان طرفین میانجی گری می‌کنیم تا درگیری رخ ندهد. حزب الله از سلاح دوربرد استفاده می‌کند و اسرائیل نیز حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند.

وی افزود: طی سه روز گذشته شاهد کاهش تبادل آتش بودیم.

فرمانده یونیفل بیان کرد: ارتباط تنگاتنگی میان جنگ در غزه و افزایش تنش در جنوب لبنان وجود دارد زیرا حزب الله حامی جنبش حماس است.

وی افزود: شدت آتش نیز به ابزار مورد استفاده و همزمان پرواز جنگنده‌ها و بالگردها مربوط است. یونیفل نیز از تشدید تنش مصون نمانده است.

در همین پیوند بامداد سه شنبه در پی حملات هوایی ارتش صهیونیستی به نقاط مسکونی در مرز جنوب لبنان، حزب الله لبنان خطاب به اسراییل هشدار داد چنانچه غیرنظامیان را هدف قرار دهید، مقابله به مثل می‌کنیم.

جنبش حزب الله در بیانیه‌ای تاکید کرد که «هر گونه حمله به غیرنظامیان از سوی دشمن با پاسخ متقابل پاسخ داده خواهد شد.»

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما