plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۳۵۵۹۸
همزمان یا سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)

برگزاری آیین تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام در مراکز استان های کشور

مراسم تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام امروز یکشنبه- ۲۶ آذرماه- همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور آغاز شد. در تهران و اصفهان پیکر مطهر تعدادی از این شهدای گُمنام ساعت ۹ صبح با حضور باشکوه مردم شهیدپرور و قدردان برگزار شد.
برگزاری آیین تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام در مراکز استان های کشور
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، از مجموع ۲۸۰ پیکر شهدای گمنام ۱۱۰ شهید مربوط به استان تهران و ۱۷۰ شهید از استان‌ها به ویژه در مراکز استان‌هاست.

شهدای تفحص از مناطق عملیاتی چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، بصره، میمک، خرمشهر، فکه و پنج شیر هستند.

شایان ذکر است؛ این شهدای گمنام در روزهای اخیر ابتدا در شهرستانهای کشور تشییع شدند و اکنون در مراکز استانهای کشور بر روی دستان مردم قدردان و فداکار تشییع می شوند.

در اصفهان پیکر مطهر ۱۲ شهید گُمنام که در قالب برنامه موسوم به «کاروان اهالی بهشت» روزهای گذشته مهمان شهرهای مختلف استان بودند، امروز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر اصفهان از ساعت ۹ صبح از میدان بزرگمهر به طرف گلستان شُهدای اصفهان با حضور باشکوه مردم اصفهان برگزار شد.

مراسم تشییع ۱۱۰ شهید گمنام تهران با حضور پرشور مردم قدرشناس و ولایی تهران ۸ صبح روز یکشنبه -۲۶ آذرماه- از مقابل دانشگاه تهران آغاز شده است و پس از اتمام سخنرانی و مداحی، کاروان شهدا به سمت معراج شهدا حرکت می‌کند.

تمهیدات امنیتی، ترافیکی، امدادی، فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی برای حضور گسترده مردم به ویژه در تهران و اصفهان اندیشیده شده است.

بعد از مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا، برنامه تدفین شهدا از ۲۷ آذرماه در مکان‌ها و بخش‌های مصوب شده، انجام می‌شود.

سالروز شهادت بی بی فاطمه زهرا(س) به نام شهدای گمنام نامگذاری شده است.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما