plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۵۵۳۰

اعتراف‌ بایدن: اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین‌المللی است

هراس بایدن از خشم افکار عمومی جهان از کشته شدن هزاران فلسطینی در غزه
پس از گذشت 67 روز از مقاومت غزه در برابر جنایات جنگی رزیم صهیونیستی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که رژیم اسرائیل به دلیل بمباران بی رویه و گسترده به نوار غزه و کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی در حال از دست دادن حمایت جامعه بین المللی است.
اعتراف‌ بایدن: اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین‌المللی است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع حامیان مالی دموکرات‌ها در واشنگتن اعتراف کرد که اسرائیل با بمباران بی رویه غزه که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی شده است، حمایت جامعه بین المللی را از دست می دهد.

رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور کاندیدا شده است، در کارزار جمع آوری کمک های مالی در واشنگتن گفت: «آنها در حال از دست دادن این حمایت هستند.»
رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: نتانیاهو باید کابینه خود را تقویت و تغییر دهد تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند.

بایدن گفت: کابینه کنونی، افراطی ترین کابینه است و راه حل دو کشوری را نمی خواهد. نتانیاهو نمی تواند در آینده به تشکیل دولت فلسطین نه بگوید. نتانیاهو باید تصمیم سختی بگیرد.

بایدن دوشنبه شب به وقت محلی نیز میزبان مراسمی به مناسبت جشن «حنوکا» یهودیان در کاخ سفید بود که در این مراسم بار دیگر بر حمایت از اسرائیل تاکید کرد و گفت: «گرمی و ارتباطی که من با جامعه یهودی حس می‌کنم غیرقابل انکار است. وقتی چند سال پیش گفتم برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشید و من صهیونیست هستم، به دردسر افتادم و از من انتقاد شد».

بایدن در ادامه با بیان این ادعا که اگر اسرائیل وجود نداشت، یهودیان در جهان امنیت نداشتند، تاکید کرد: «به ارائه کمک نظامی (به اسرائیل) تا زمانی که از شر حماس خلاص شوند، ادامه می‌دهیم».

رئیس جمهور آمریکا درباره طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطین علیه اسرائیل گفت: «همانطور که بعد از حمله گفتم تعهد من به امنیت مردم یهود و امنیت اسرائیل و حق وجودی آن به عنوان یک کشور مستقل یهودی تزلزل ناپذیر است.
اگر اسرائیل وجود نداشت، هیچ یهودی در جهان امنیت نداشت.»

بایدن با توجه به شمار بالای قربانیان غیرنظامی حملات اسرائیل علیه غزه با ادعای از بین بردن حماس گفت: اما باید مراقب باشیم. آنها باید مراقب باشند. افکار عمومی کل جهان می‌تواند یک شبه‌ تغییر کند. نمی‌توانیم بگذاریم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما