plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۳۵۵۱۵

ارتش انصارالله یمن مسئولیت حمله موشکی به یک کشتی نروژی را به عهده گرفت

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در صنعا در بیانیه ای اعلام کرد: بامداد سه‌شنبه یک کشتی نروژی حامل نفت هنگام عبور از باب المندب به سوی بنادر رژیم صهیونیستی و پس از آنکه به هشدارهای ارتش یمن برای تغییر مسیر توجه نکرد را هدف حمله موشکی قرار دادند.
ارتش انصارالله یمن مسئولیت حمله موشکی به یک کشتی نروژی را به عهده گرفت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد: «نیروهای دریایی نیروهای مسلح یمن با انجام یک عملیات نظامی کیفی علیه کشتی «استریندا» متعلق به نروژ که حامل نفت بود. و به سمت بنادر اسرائیل حرکت می کرد انجام دادند و با موشک دریایی مناسب مورد هدف قرار دادند.

وی تاکید کرد: این عملیات در پاسخ به ندای مردم آزاده یمن در حمایت از غزه و به منزله پیروزی مردم فلسطین علیه ظلم است که در حال حاضر در نوار غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره قرار دارند.

 وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن طی دو روز گذشته موفق شدند از عبور چند کشتی که به هشدارهای نیروی دریایی ارتش یمن پاسخ داده بودند، جلوگیری کنند اما این کشتی نروژی مملو از نفت را هدف قرار ندادند مگر اینکه خدمه آن همه هشدارها را رد کردند.

وی با تاکید بر اینکه «نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن کشتی‌هایی که ناقض آنچه در بیانیه‌های پیشین آمده است تردید نمی‌کنند»، افزود: «نیروهای مسلح یمن تأکید می‌کنند که تا زمانی که کمکهای دارویی و غذایی به مردم غزه نرسد، همچنان از تردد همه کشتی‌ها از همه ملیت‌ها که از دریای سرخ عازم بنادر اسرائیل  هستند، جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : المسیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما