plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۳۵۴۴۴

هشدار مصر به آمریکا و اسرائیل درباره کوچاندن مردم غزه به صحرای سینا

یک رسانه آمریکایی گزارش داده مصر به واشنگتن و تل‌آویو درباره کوچاندن ساکنان غزه به صحرای سینا هشدار داده است.
هشدار مصر به آمریکا و اسرائیل درباره کوچاندن مردم غزه به صحرای سینا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پایگاه آکسیوس، نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده مصر به واشنگتن و تل‌آویو درباره کوچاندن ساکنان غزه به صحرای سینا هشدار داده است.

چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند مصر هشدار داد چنانچه آواره‌های فلسطینی در نتیجه عملیات‌های نظامی اسرائیل در جنوب غزه به سمت صحرای سینا فراری داده شوند این مسئله می‌تواند به «تخریب روابط» قاهره و تل‌آویو منجر شود.

روابط بین مصر و اسرائیل به ویژه میان نهادهای نظامی و اطلاعاتی دو طرف اهمیت زیادی در جنگ غزه به ویژه برای تبادل اسرا داشته است.

مصر از زمان شروع جنگ بارها درباره هر گونه طرح برای خارج کردن فلسطینی‌های غزه از مرز و گسیل داشتن آنها به سمت مصر هشدار داده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل، آنروا پنج روز پیش از این اعلام کرد ۱.۹ میلیون نفر از ساکنان غزه که ۸۵ درصد از کل جمعیت این باریکه را شامل می‌شود مجبور به کوچ اجباری داخلی شده‌اند.

جنگ در غزه همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت غزه شهادت دست‌کم ۱۷۷۰۰ فلسطینی را به همراه داشته است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» چاپ قدس اشغالی جمعه هفته گذشته در گزارشی از طرح اسرائیل و آمریکا برای انتقال ساکنان غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن در ازای مشوق‌های اقتصادی برای این کشورها خبر داده بود.

این روزنامه نوشته بود که طرح مذکور به اطلاع مقامات بلندپایه حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در مجلس نمایندگان و سنا رسیده و با موافقت ‌آن‌ها مواجه شده است.

این طرح بر مبنای تشویق ساکنان غزه برای خروج از این منطقه و سفر به دیگر کشورهاست و آن‌گونه که اسرائیل هیوم مدعی شده، قرار نیست، اجباری در کار باشد. مجموعا چهار طرح در دست بررسی است که طبق آن مشوق‌هایی هم برای ساکنان غزه و هم کشورهای مقصد در نظر گرفته شده است.

هرچند دولت آمریکا در مراحل اولیه جنگ غزه اعلام کرد که با آوارگی اجباری مردم غزه مخالفت خواهد کرد، اما اظهارات رسمی نشان می‌دهد که دولت «جو بایدن» با خروج داوطلبانه فلسطینی‌ها مخالفتی نخواهد داشت.

پایگاه آکسیوس مدعی شده که مقام‌های اسرائیل هم در اظهارات علنی و هم در پیام‌های خصوصی به مصر اطمینان داده‌اند که چنین قصدی وجود ندارد و فلسطینی‌هایی که غزه را برای درمان ترک کرده‌اند مجدداً می‌توانند وارد این منطقه شوند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما