plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۵۳۸۴
در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

ناصر کنعانی: تضمین لازم درباره استفاده از پول ایران در قطر را دریافت کردیم

دولت آمریکا اکنون یک طرف جنگ است
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش های امریکا برای مسدودسازی دارایی های ایران در قطر، گفت: دولت آمریکا در ارتباط با منابع ارزی آزاد شده ایران موظف و متعهد است و باید به مسئولیت ها و تعهدهای خود عمل کند. ما در این رابطه هم تضمین های لازم را گرفتیم چرا که در تعامل های خود در رابطه با دولت آمریکا بر مبنای اعتماد عمل نمی کنیم.
ناصر کنعانی: تضمین لازم درباره استفاده از پول ایران در قطر را دریافت کردیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری گفت: جامعه جهانی نسبت به بازدارندگی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه مسئولیت دارد و باید در این زمینه اقدام کند. 

دولت آمریکا نقش مستقیم و غیرقابل انکار در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دارد. 

عملیات طوفان الاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی دارای هیمنه پوشالی است و پایه های امنیتی، سیاسی و نظامی این کشور کاملا لرزان و بی ثبات است. 

رژیم صهیونیستی برای تلاش برای جبران بخشی از شکست فاحش خود در این عملیات، دست به انتقام گرفتن از مردم فلسطین و شهروندان غیرنظامی زده است. 

دولت آمریکا در مقابل این کشتار و فجایع به جای اقدام بازدارنده عملا در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. دور جدید تجاوزهای این رژیم پس از توقف کوتاه مدت هفت روزه هم زمانی آغاز شد که وزیر خارجه آمریکا در تل اویو بود. آمریکا در کنار متجاوز ایستاده است. منابع آمریکایی هم تایید می کنند که آمریکا تجهیزات جدیدی را در اختیار این رژیم قرار داده است و دست این رژیم را برای ادامه جنایت هایش پر کرده است. 

وزیر خارجه آمریکا می گوید که حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل قابل مذاکره نیست و صراحتا اعلام می کنند که امنیت رژیم اشغالگر و متجاوز رژیم اسرایل برای امریکا هرگز قابل مذاکره نیست. او رسما اعتراف می کند که نه یک جز بلکه اصل جنگ علیه مردم فلسطین است. دولت آمریکا اکنون یک طرف جنگ است.  این اقدام ها و اظهارها با ادعاهای امریکا مبنی بر اینکه به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و یا به رژیم اسرائیل برای دفاع از جان شهروندان غیرنظامی تذکر داده ایم کذب محض است. 

جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلوم و ملت تحت اشغال و جنگ فلسطین را برای خود یک اصل اساسی و انسانی و اولویت مهم می داند. این مسئله و اولویت انسانی باید مورد توجه همه ملت ها ، دولت ها و سازمان ملل و شورای امنیت قرار بگیرد. 

شورای امنیت سازمان ملل  گروگان دولت امریکا در بحث فلسطین قرار گرفته است و نشان داده که سازوکارهای بین المللی از توانایی کافی برخوردار نیستند. دولت امریکا از قدرت خود و میزبانی از این سازمان برای ایجاد روندهای نامطلوب سواستفاده می کند. 

ایران همه تلاش های دیپلماتیک خود را به کار بسته و با دولت های موثر و سازمان های بین المللی و سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی و همه نهادهای دیگر که می توانند در این زمینه ایفای نقش کنند گفت و گو کرده و به این تعامل ها هم ادامه خواهد داد . 

نباید جنایت آشکار رژیم اسرائیل بی پاسخ باقی بماند. این رژیم باید مورد مجازات و کیفرخواست قرار بگیرد.

 تضمین لازم درباره استفاده از پول ایران در قطر را دریافت کردیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از نشست خبری گفت: متاسفانه برخی نمایندگان کنگره آمریکا در سالهای متمادی نشان دادند که بیش از آنکه نماینده مردم آمریکا باشند نماینده رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: اینکه کنگره آمریکا همانند دولت آمریکا چشم بر جنایت علیه مردم فلسطین ببندد و انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه بگیرد و تعهدات دولت امریکا نسبت به مردم ایران را نقض کند.

کنعانی تاکید کرد: لایحه برای مسدود سازی پول ایران در قطر نیازمند تصویت در سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا است. دولت آمریکا در ارتباط با منابع ارزی آزاد شده ایران موظف و متعهد است و باید به مسئولیت ها و تعهدهای خود عمل کند. ما در این رابطه هم تضمین های لازم را گرفتیم چرا که در تعامل های خود در رابطه با دولت آمریکا بر مبنای اعتماد عمل نمی کنیم و دولت آمریکا نشان داده که قابل اعتماد نیست. مناب مالی ایران در قطر در دسترس دولت جمهوری اسلامی ایران است و دولت ایران می تواند با توجه به نیازهای خود از آن استفاده کند و استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما