plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۵۳۲۰

حمایت مردم عراق از فلسطینیان در روز جهانی همبستگی با فلسطین

در روز جهانی همبستگی با فلسطین، عراق شاهد تجمعات همبستگی در استان های مختلف از جمله در بغداد و کربلای مقدس بود. پیشتر جنبش حماس از ملت های مسلمان و عرب و مردم آزاده جهان خواسته بود در روز جهانی همبستگی با فلسطین (۲۹ نوامبر) و در حمایت از غزه تظاهرات کنند.
حمایت مردم عراق از فلسطینیان در روز جهانی همبستگی با فلسطین
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در عراق، شهر مقدس کربلا و به ویژه منطقه بین الحرمین دیروز (چهارشنبه)‌ در روز جهانی همبستگی با فلسطین شاهد تجمع همبستگی مردم با فلسطین بود،و کودکان در بین الحرمین، نقشه فلسطین را ترسیم کردند که روی آن نوشته شده بود: «به چه گناهی کشته شدند» که به کشتار سیستماتیک کودکان در غزه از سوی صهیونیست ها اشاره داشت.

بنا بر این گزارش، استان های عراق از جمله بغداد نیز شاهد تجمعات و سمینارهایی به نشانه همبستگی با فلسطین بود.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز به همین مناسبت با صدور بیانیه ای، اقدامات خشونت بار رژیم صهیونیستی ضد غیرنظامیان غزه را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست برای متوقف کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و کمک به دستیابی مردم فلسطین به کشوری مستقل اقدام کند به گونه ای که مطالبات مردم فلسطین برآورده شود.

نخست وزیر عراق همچنین به نهادهای رسمی عراق دستور داد تا روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین را گرامی داشته و جشن بگیرند.

در سال ۱۹۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار بزرگداشت ۲۹ نوامبر هر سال به عنوان روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین شد؛ روزی که مجمع عمومی قطعنامه تقسیم فلسطین در سال ۱۹۴۷ را تصویب کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما