plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۵۲۷۱

توافق ایلان ماسک و نتانیاهو برای محروم کردن غزه از اینترنت ماهواره‌ای

وزیر ارتباطات رژیم اسرائیل می‌گوید تل‌آویو و «ایلان ماسک» سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی توافق کرده‌اند استفاده مردم غزه از اینترنت ماهواره‌ای منوط به موافقت اسرائیل باشد.
توافق ایلان ماسک و نتانیاهو برای محروم کردن غزه از اینترنت ماهواره‌ای
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «شلومو کارهی» وزیر ارتباطات رژیم اسرائیل، ظهر امروز (دوشنبه)، از توافق اولیه «ایلان ماسک» سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی و تل‌آویو در خصوص اینترنت نوار غزه خبر داد.

ایلان ماسک، صبح امروز (دوشنبه)، وارد اراضی اشغالی فلسطین شده و با مقامات ارشد اسرائیلی در تل‌آویو دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وزیر ارتباطات اسرائیل صبح امروز بعد از این دیدار در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت که تل‌آویو و ایلان ماسک به توافقی اولیه دست یافته‌اند که به موجب آن فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» در غزه به موافقت اسرائیل مشروط شده است.

این در حالی است که ایلان ماسک پیش از سفر به اراضی اشغالی فلسطین، در شبکه ایکس اعلام کرده بود: «استارلینک از ارتباطات سازمان‌های امدادی در غزه که از نظر بین‌المللی به‌رسمیت شناخته‌ شده‌اند، حمایت خواهد کرد».

شلومی کارهی در واکنش به این اظهارات تاکید کرده بود تل‌آویو «از تمام ابزارهای موجود برای مقابله با این تصمیم استفاده خواهد کرد». وزیر ارتباطات اسرائیل همچنین گفته بود حماس از این اینترنت برای آنچه فعالیت‌های تروریستی خوانده شده، استفاده خواهد کرد.

ماسک پیشتر موضع‌گیری‌‌های متعددی علیه اقدامات ارتش اسرائیل در نوار غزه داشت. او در حساب کاربری خود در شبکه ایکس کشتار مردم فلسطین را غیرقابل قبول دانسته بود.

در پی این مواضع، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی مانند «دیزنی»، «اپل» و «آی‌بی‌ام‌» به دلیل موضع ایلان ماسک مقابل اسرائیل، تبلیغات خود در ایکس را به حالت تعلیق در آورده بودند.فارس

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما