plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۵۲۳۹

بانو بیتا فرهی هنرمند سینما و تلویزیون درگذشت

پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت بیتا فرهی
بیتا فرهی که طی چند هفته گذشته به دلیل بیماری ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر شنبه ۴ آذر ماه آسمانی شد. رئیس سازمان سینمایی کشور با انتشار پیامی فقدان این بازیگر عرصه سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.
بانو بیتا فرهی هنرمند سینما و تلویزیون درگذشت
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، بیتا فرهی که طی اواخر آبانماه به علت عارضه ریوی و قلبی در بیمارستان بستری شده بود، ظهر شنبه ۴ آذر ماه از به دیار باقی شتافت.

این هنرمند فقید جزو معدود بازیگران زن سینمای ایران بود که توانست سه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

فرهی برای هنرمندی در فیلم‌های کیمیا (۱۳۷۳) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر ،خانه‌ای روی آب(۱۳۸۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در بیستمین دره جشنواره فیلم فجر و سومین سیمزغ بلورینش را برای در خون‌بازی01385) به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر کسب کرد.

فرهی همچنین برای بازی در فیلم سینمایی «هامون» برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

بیتا فرهی متولد سال ۱۳۳۷ بود و برای اولین بار در سال 1368، در سن 31 سالگی، با فیلم «هامون» در نقش «مهشید» در کنار هنرمندان برجسته‌ای همچون مرحوم خسرو شکیبایی و مرحوم عزت الله انتظامی، جلوی دوربین داریوش مهرجویی رفت.

با فوت بیتا فرهی اکنون کارگردان و تمامی بازیگران اصلی «هامون» اثر تحسین شده درایوش مهرجویی دارفانی را وادع گفته‌اند.

مهرجویی به همراه همسرش وحیده محمدی‌فر شامگاه شنبه 22 مهرماه به طرز دهشتناکی در منزل شخصی‌شان به قتل رسیدند.

مرحوم فرهی در زمان فوت ۶۵ سال داشت و در حال حاضر سریال تلویزیونی «سرزمین مادری» با بازی این بازیگر فقید در شبکه سوم سیما در حال پخش است.

پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت بیتا فرهی

متن پیام محمد خزاعی به این شرح است:
«سینمای ایران، داغدار بانویی هنرمند شده است. بیتا فرهی که پس از تحمل دوران بیماری آسمانی شد. او، هنرمندی فرهیخته و نام آشنا، و بازیگری توانمند در آثار به یاد ماندنی سینمای ایران بود که سابقه و تجربه همکاری با بهترین فیلمسازان این سرزمین را در کارنامه دارد.

نقش آفرینی او در هامون، بانو، کیمیا و اعتراض برای سینمادوستان و مشتاقان سینما، خاطره انگیز و به یاد ماندنی است.
اینجانب ضمن همدردی با خانواده محترم ایشان ، فقدان تلخ این بانوی هنرمند سینمای ایران را به جامعه سینمایی تسلیت عرض می کنم و برای مرحومه فرهی رحمت و آمرزش الهی مسالت دارم.» 

در پی درگذشت بیتا فرهی، بازیگر سینما و تلویزیون، مجید زین العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی نیز با صدور پیام تسلیتی فقدان این هنرمند را به جامعه سینمایی ایران و رسانه ملی تسلیت گفت.
جزییات مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام میشود.

 انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما