plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۳۵۱۵۲

واکنش توکیو به توقیف کشتی باری در دریای سرخ توسط یمن

دولت ژاپن کشتی باری توقیف شده در دریای سرخ توسط نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن را متعلق به خود دانست و این اقدام را محکوم کرد.
واکنش توکیو به توقیف کشتی باری در دریای سرخ توسط یمن
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، تارنمای بی بی سی انگلیس روز دوشنبه مدعی شد: در پی توقیف یک کشتی باری متعلق به یک تاجر اسرائیلی که توسط یک گروه کشتیرانی ژاپنی اداره می‌شود، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که این کشور «مستقیماً» درباره توقیف این کشتی با انصارالله یمن تماس خواهد گرفت.

منابع موثق به المیادین اعلام کردنده بودند که نیروهای دریایی ارتش یمن (حوثی ها) موفق شدند روز یکشنبه یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ توقیف کنند و ۵۲ سرنشین این کشتی را بازداشت کنند.

سخنگوی دولت ژاپن مدعی شد که این کشتی در اختیار شرکت نیپون یوسن ژاپن بوده است.

دبیر ارشد کابینه ژاپن خاطرنشان کرد در حال تلاش برای آزادی ناو تجاری است.

شرکت نیپون یوسن اعلام کرد کشتی گلکسی لیدر در سواحل یمن در مسیر حرکت به سمت هند متوقف شد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت: «در حال حاضر، وزارتخانه‌ها و آژانس‌های دست اندرکار از جمله وزارت حمل‌ونقل و وزارت خارجه در حال جمع‌آوری اطلاعات و همکاری با کشورهای مربوطه برای رهاسازی زودهنگام کشتی و خدمه آن هستند».

گفته می شود سرنشینان این کشتی بلغاری‌ و فیلیپینی می باشند و هیچ اتباع ژاپنی در میان خدمه آن وجود نداشته است.

یحیی السرع، سخنگوی نظامی حوثی های یمن در گفت و گویی خبر داد این کشتی اسرائیلی بوده و به بندری در یمن منتقل شده است.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز خاطرنشان کرد: از واکنش دشمن صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی هراسی نداریم.

انصارالله پیش‌تر اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

ایران در توقیف این کشتی تجاری نقشی نداشته است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این که ایران در توقیف کشتی اسرائیلی‌ها توسط یمنی‌ها دست داشته است، گفت: این اتهام‌زنی‌ها باطل و ناشی از شرایط بغرنجی است که که رژیم صهیونیستی با آن دست به گریبان است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ما بارها اعلام کرده‌ایم گروه‌های مقاومت در منطقه نماینده کشورها و ملت‌های خود هستند و براساس منافع کشورها و ملت‌های خود تصمیم می‌گیرند، بررسی می‌کنند و به صورت خودجوش اقدام می‌کنند، گفت: اینگونه اظهارنظرها در راستای فرافکنی و شرایط بغرنجی است که صهیونیست‌ها با آن روبرو هستند و آنها نمی‌توانند بپذیرند که شکست راهبردی، سنگین و چند بعدی از سوی جریان مقاومت در فلسطین متحمل شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما