plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
کد مطلب : ۳۵۱۴۹

بایدن: معتقدم توافق اسراییل و حماس برای آزادی اسراء نزدیک است

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که باور دارد توافق میان رژیم اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسراء نزدیک است.
بایدن: معتقدم توافق اسراییل و حماس برای آزادی اسراء نزدیک است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که باور دارد توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی بر سر آزادسازی اسراء نزدیک است.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا توافق برای آزادی اسرای صهیونیست که در اختیار نیروهای حماس در غزه قرار دارند نزدیک است، گفت: فکر می‌کنم اینطور باشد.

این در حالی است که در اوایل هفته جاری کاخ سفید گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و حماس به توافقی برای آزادی تعدادی از اسیران در ازای آتش‌بس پنج روزه نزدیک هستند، تکذیب کرد.

حدود ۲۴۰ صهیونیست در حال حاضر در دست نیروهای حماس در غزه قرار دارند و دولت قطر پیش‌تر اعلام کرد که حماس پذیرفته در ازای برقراری آتش‌بس پنج‌روزه، تعدادی از این اسرا را آزاد کند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات -که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته- قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرد و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه امروز (سه شنبه) در حالی وارد چهل و ششمین روز خود شد که رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به نوار غزه ادامه داده و از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها دست بر نداشت.

از سوی دیگر، مقاومت فلسطین نیز به دفع حملات نیروهای اشغالگر در چندین منطقه در غزه ادامه می‌دهد. بر اساس تازه‌ترین آمارها، حملات ۴۵ روزه رژیم صهیونیستی موجب شهادت بیش از ۱۳ هزار تن از جمله بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن و همچنین مجروحیت بیش از ۳۰ هزار نفر شده که ۷۵ درصد آنان کودک و زن هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما