plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۳۵۱۴۰
در نشست خبری با خبرنگاران

ناصر کنعانی: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر جمهوری اسلامی نیستند

فهرست کالاهای صهیونیستی در بازار ایران را به وزارت صمت داده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر جمهوری اسلامی نیستند، تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به جای اتهام زنی به ملت ایران به این فکر کنند که چرا تا این اندازه در جهان منفور هستند. برخلاف آمریکا که به متحدان خود امر و نهی می‌کند، جمهوری اسلامی نیروهای تحت امر یا نیروهای وکالتی ندارد که امر و نهی کند.
ناصر کنعانی: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر جمهوری اسلامی نیستند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: ورود کالاهای صهیونیستی به ایران به هر نحوی بر اساس قوانین موجود ممنوع است. درکی که از ماهیت اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی وجود دارد، باعث می‌شود مردم تمایلی به استفاده از این کالاها نداشته باشد. 

کنعانی در ادامه افزود: در چارچوب این احتمال که برخی شرکت‌ها کالاهایی را به روش‌های غیراصولی و به صورت بی‌نام وارد کنند، امکان دارد برخی محصولات وارد شده باشند. دستگاه دیپلماسی و سایر دستگاه‌های ذی ربط موظف به بررسی این گونه کالاهاست و باید جلوی آن را بگیرد. وزارت خارجه بررسی‌های خود را در طی سال‌های متمادی انجام داده و در ماه‌های اخیر هم در همین چارچوب انجام شده است. فهرست این کالاها به دستگاه‌های ذی ربط اجرایی از جمله وزارت صمت تحویل داده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که چرا فهرست مربوطه به صورت عمومی منتشر نمی‌شود، گفت: به روش اجرایی وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها بستگی دارد. چنانچه نیاز به اطلاع رسانی عمومی باشد این کار صورت خواهد گرفت. ایران نسبت به این مسأله حساسیت لازم را دارد و دستگاه‌ها به شرح وظایف خود آگاه هستند. 

ناصر کنعانی همچنین با اشاره به ادعاهای سخیف اخیر نتانیاهو در مورد دست داشتن ایران در برخی عملیات های نیروهای مقاومت اسلامی یمن علیه منافع صهیونیست‌ها، تصریح کرد: اعلام کرده‌ایم که گروه‌های مقاومت بر اساس منافع کشورها و ملت‌های خودشان اقدام می‌کنند. اظهارات اخیر نتانیاهو در چارچوب فرافکنی دیده‌ می‌شود. رژیم صهیونیستی با شکست‌های چندجانبه و امنیتی مواجه شده و این شکست فاحش و غیرقابل ترمیم نیاز به توجیه‌هایی دارد و از همین رو اقدام به اتهام زنی می‌کنند.

کنعانی اضافه کرد: ادامه درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است. پشتیبانی همه جانبه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی با واکنش‌های جدی در منطقه مواجه شد و به ویژه اقدام دولت آمریکا در مخالفت سرسختانه با هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل که متضمن آتش‌بس فعلی باشد واکنش‌های زیادی را برانگیخت. گروه‌های مقاومت به آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها هشدار دادند که اگر درگیری‌ها و جنایت علیه مردم غزه پایان نیابد، گروه‌های مقاومت دست بسته نخواهند بود. تنها با توقف فوری کشتار مردم و رفع محاصره کامل از غزه و صدور اجازه ارسال کمک‌های فوری و پایان دادن به کوچاندن ملت مظلوم فلسطین از غزه است که باعث خواهد شد واکنش گروه‌های مقاومت پایان یابد.

سخنگوی وزارت خارجه با رد برخی ادعاها درباره دست داشتن ایران در برخی از تحرکات مقاومت اسلامی در منطقه، تصریح کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر جمهوری اسلامی نیستند. آمریکا و رژیم صهیونیستی به جای اتهام زنی به ملت ایران به این فکر کنند که چرا تا این اندازه در جهان منفور هستند. برخلاف آمریکا که به متحدان خود امر و نهی می‌کند، جمهوری اسلامی نیروهای تحت امر یا نیروهای وکالتی ندارد که امر و نهی کند. گروه‌های مقاومت بر اساس منافع خود اقدام می‌کنند.

خبر در حال تکمیل است... 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما