plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۳۵۱۲۷
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم خبر داد

پیشنهاد واریز یارانه بنزین به کارت ملی افراد رأی نیاورد

قیمت بنزین یارانه‌ای نباید در طول برنامه هفتم تغییر کند
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: پیشنهاد مکلف شدن دولت در برنامه هفتم توسعه به واریز یارانه بنزین به کارت ملی افراد در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد.
پیشنهاد واریز یارانه بنزین به کارت ملی افراد رأی نیاورد
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، محسن زنگنه درباره مصوبه شب گذشته (شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره حامل‌های انرژی اظهار کرد: یک پیشنهاد در کمیسیون تلفیق از سوی کمیته انرژی مطرح شد مبنی بر اینکه دولت مکلف است از ابتدای برنامه هفتم یارانه بنزین را به کارت ملی افراد واریز کند و افراد می‌توانند سهمیه و یارانه خود را در بازاری که تشکیل می‌شود با یکدیگر مبادله کنند که این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد، بنابراین تکلیفی به دولت نشده است.

وی افزود: در لایحه پیشنهاد شده بود که دولت اجازه دارد در خصوص یارانه حامل‌های انرژی و شیوه پرداخت آنها به افراد، خودرو و... تصمیم‌گیری کند که این موضوع در کمیسیون تلفیق رأی آورد. توجه به این نکته نیز مهم است که دولت پیش از این نیز در قانون هدفمندی یارانه‌ها این اجازه را داشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تصریح کرد: در واقع عملاً مجلس و دولت مازاد بر اختیارات دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها چیزی اضافه نکردند، فقط در این مصوبه این مجوز به دولت داده شد که در هیئت وزیران طرح خود را مصوب و اجرا کند.

زنگنه اظهار کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق قیمت بنزین یارانه‌ای نباید در طول برنامه هفتم تغییر کند، اما مقدار سهمیه آن در اختیار دولت است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما