plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۳۵۱۱۲

امیرعبداللهیان: هرگونه هدف قرار گرفتن نیروهای ایرانی در سوریه را به شدت پاسخ می‌دهیم

وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در مصاحبه ای هشدار داد که تهران هرگونه هدف قرار گرفتن نیروهای ایرانی در سوریه را به شدت پاسخ خواهد داد.
امیرعبداللهیان: هرگونه هدف قرار گرفتن نیروهای ایرانی در سوریه را به شدت پاسخ می‌دهیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران که با نشریه «فایننشال تایمز» مصاحبه می‌کرد، هشدار داد که هرگونه هدف قرار گرفتن نیروهای ایرانی در سوریه را به شدت پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: «بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارم، تا کنون هیچ یک از نیروهای ایرانی هدف قرار نگرفته‌اند اما اگر این اتفاق بیفتد، پاسخ ما سخت خواهد بود».

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: «حزب‌الله جنبش مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل در منطقه بوده و هویت مستقل و لبنانی دارد و از ایران دستور نمی‌گیرد».

امیر عبداللهیان در بخش دیگری از این مصاحبه مفصل، در پاسخ به سوالی در باره رابطه ایران با گروههای مقاومت در منطقه گفت: ما هیچ توصیه‌ای به هیچ یک از گروه‌هایی که در منطقه حضور دارند نمی کنیم؛ این‌ها یا مثل حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی در مقابل تجاوزات اسرائیل و اشغالگر اقدام می‌کنند، یا گروه‌هایی مثل حشد الشعبی یا گروه‌هایی که در سوریه هستند، در مقابله با داعش عمل کرده اند و امنیت کشورشان را تامین کرده‌اند؛ ما هیچ توصیه و دستوری را برای آنها صادر نکرده و هرگز نمی‌کنیم؛ آنها بر اساس مصالح خودشان تصمیم می‌گیرند، اما اگر این گروه‌ها در سوریه و عراق به وجود آمده اند، به خاطر رشد داعش در عراق بوده و برای مبارزه با داعش و تروریسم؛ اما این گروه‌ها نسبت به کشتار همنوعان مسلمان و عرب خودشان در فلسطین، نسبت به نسل کشی در فلسطین، نسبت به ادامه جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین بی‌تفاوت نیستند. ما در خصوص اقدامات خودمان با صراحت و شفافیت مسئولیت می‌پذیریم؛ ما در پاسخ به ترور ژنرال سلیمانی ۱۳ موشک بالستیک نقطه زن به پایگاه آمریکایی عین الاسد شلیک کردیم و رسماً مسئولیت آن را پذیرفتیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما