plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۳۵۰۸۹
در حالی که قرار بود در مدیترانه شرقی مستقر شود

ناو هواپیمابر آیزنهاور به همراه ناو گروه پشتیبانش به تنگۀ هرمز نزدیک شد

اولین ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس از سال 2020
سرویس اطلاعات موسسه نیروی دریایی ایالات متحده خبر داد که گروه حمله ناو آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای "یو اس اس آیزنهاور" به تنگه هرمز نزدیک شده است.
ناو هواپیمابر آیزنهاور به همراه ناو گروه پشتیبانش به تنگۀ هرمز نزدیک شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بر اساس داده‌های سرویس اطلاعات موسسه نیروی دریایی ایالات متحده، ناو گروه آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای "یو اس اس آیزنهاور" به تنگه هرمز نزدیک شده است که خلیج عمان و خلیج فارس را به هم متصل می‌کند.

یکی از سخنگویان پنتاگون موقعیت این ناو هواپیمابر را به سرویس خبری تایید کرد، اما از بیان اینکه آیا این ناو هواپیمابر وارد خلیج فارس خواهد شد یا خیر، خودداری کرد.

این سرویس خاطرنشان کرد: اگر" یو اس اس آیزنهاور" از تنگه هرمز عبور کند، این اولین ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس از سال 2020 خواهد بود.

در اواسط اکتبر، پنتاگون ناو "یو اس اس آیزنهاور" را برای تکمیل ناو هواپیمابر "یو اس اس جرالد فورد" در بحبوحه درگیری فلسطین و اسرائیل به مدیترانه شرقی فرستاد.

اما ناو هواپیمابر آیزنهاور در 4 نوامبر از کانال سوئز به دریای سرخ گذشت و سپس وارد خلیج عمان شد.

در 5 نوامبر، زیردریایی اتمی کلاس اوهایو، "یو اس اس فلوریدا" نیز با قابلیت حمل 154 موشک کروز تاماهاوک با برد 1.6 هزار کیلومتر از کانال سوئز به اقیانوس هند عبور کرد.

به طور کلی، در حال حاضر دو گروه حمله ناو هواپیمابر در خاورمیانه وجود دارد: یکی با ناو هواپیمابر" یو اس اس جرالد فورد" در نزدیکی اراضی اشغالی فلسطین، و گروه دوم با ناو هواپیمابر "یو اس اس آیزنهاور" در نزدیکی ایران.

علاوه بر این، در شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ سه کشتی تهاجمی آبی خاکی بزرگ گروه تهاجمی آبی خاکی نیروی دریایی ایالات متحده به رهبری کشتی تهاجمی دوزیست "یو اس اس باتان" وجود دارد. این کشتی ها گردان 26 تفنگداران دریایی را در خود جای داده اند که تعداد آنها حدود 2.5 هزار نفر است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما