plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۵۰۷۷

واکنش روسیه به حکم بازداشت بشار اسد توسط دادگاه فرانسه

وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: صدور حکم بازداشت بین المللی از سوی فرانسه برای بشار اسد بیانگر تعصب و سوگیری دادگاه است.
واکنش روسیه به حکم بازداشت بشار اسد توسط دادگاه فرانسه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در واکنش به حکم بازداشت بشار اسد در سخنانی اعلام کرد: صدور حکم بازداشت بین المللی از سوی فرانسه برای بشار اسد (رییس جمهور سوریه) بیانگر تعصب و سوگیری دادگاه است.

وزیر خارجه روسیه در این ارتباط اضافه کرد: مسکو قاطعانه تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می کند؛ اما با روش های بی رویه مبارزه با آن که ناقض قوانین بین المللی به شمار می آید نیز مخالف است.

سرگئی لاوروف، در باره جنگ در غزه افزود: بلافاصله پس از پایان درگیری ها در نوار غزه، باید پای میز مذاکره نشست و بر سر تشکیل کشور فلسطین به توافق رسید.

دادگاهی در فرانسه دو روز قبل حکم بازداشت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را به ادعای واهی همدستی در جنایت علیه بشریت در حملات شیمیایی این کشور در سال ۲۰۱۳ صادر کرد.

این حکم همچنین درباره «ماهر اسد» برادر رئیس جمهور سوریه و دو ژنرال ارشد نیروهای مسلح سوریه به نام‌های «غسان عباس» و «بسام الحسن» صادر شده است.

این نخستین حکم بازداشت بین‌المللی است که برای بشار اسد صادر می شود. حکم دادگاه فرانسه به سازمان پلیس بین الملل ابلاغ شده است.

برخلاف ادعای محافل غربی و نهادهای بین المللی تحت فرمان آنها، سوریه همواره استفاده از تسلیحات شیمیایی را رد کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما