plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۳۵۰۵۸
انتقاد نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس

کشاورزان چشم انتظار اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت هستند

قیمت 19 هزار و 500 تومانی در شورای قیمت گذاری تعیین شد
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از تاخیر به وجود آمده در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم و احتمال کاهش سطح زیرکشت، گفت: کشاورزان منتظر هستند تا هرچه سریع تر قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شود. تاخیر به وجود آمده ممکن است تا سطح زیر کشت گندم را کاهش دهد زیرا کشاورزان باید هرچه سریع‌تر بر اساس نرخ های اعلامی کشت مناسب را انتخاب کنند.
کشاورزان چشم انتظار اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت هستند
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از خانۀ ملت، رحمت اله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در خصوص تاخیر به وجود آمده در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، گفت: بر اساس قانون اصلاح قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی باید پیش از فصل کشت در شورای قیمت گذاری نرخ خرید تضمینی محصولاتی مانند گندم به عنوان یک کالای استراتژیک و مهم تعیین شود تا کشاورزان بتوانند بر اساس نرخ اعلامی میزان سطح زیر کشت خود را تعیین کنند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت 19 هزار و 500 تومانی گندم در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی تعیین شد و این نرخ باید توسط وزیر جهاد کشاورزی تایید و اعلام شود، ادامه داد: علیرغم گذشت مدت زمان زیادی از مصوبه شورای قیمت گذاری و از سوی دیگر آغاز فصل کشت در بسیاری از نقاط کشور کماکان نرخ رسمی خرید تضمینی گندم اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان منتظر هستند تا هرچه سریع تر قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شود، عنوان کرد: با اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی و مصوبه شورای قیمت گذاری در سال زراعی گذشته شاهد تحویل بیش از 10 میلیون تن گندم از سوی کشاورزان به دولت بودیم و این امر باعث شد نیاز به واردات این محصول به پایین ترین میزان ممکن برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورا اسلامی با بیان اینکه تاخیر به وجود آمده ممکن است تا سطح زیر کشت گندم را کاهش دهد زیرا کشاورزان باید هرچه سریع‌تر بر اساس نرخ های اعلامی کشت مناسب را انتخاب کنند، تصریح کرد: عدم اعلام به موقع قیمت گندم در کنار تاخیر در پرداخت مطالبات سال گذشته باعث می‌شود تردید کشاورزان برای کشت مجدد این محصول می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما