plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۳۴۹۷۹

هلال احمر فلسطین: تانک‌های اسرائیلی بیمارستان قدس غزه را کاملا محاصره کرده‌اند

هلال احمر فلسطین شامگاه شنبه خبرداد که تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی، بیمارستان القدس را از تمامی جهت‌ها محاصره کرده‌اند.
هلال احمر فلسطین: تانک‌های اسرائیلی بیمارستان قدس غزه را کاملا محاصره کرده‌اند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، از سوی دیگر «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه به شورای امنیت سازمان ملل گفت به طور متوسط یک کودک در هر دقیقه در نوار غزه کشته می‌شود و هشدار داد هیچ کجا امن نیست و هیچ کس در امنیت نیست.

وی افزود نیمی از ۳۶ بیمارستان غزه و دو سوم مراکز مراقبت‌های اولیه از کار افتاده‌اند و آن‌هایی که همچنان مشغول فعالیت هستند، با حجمی بسیار بیشتر از ظرفیت مواجه‌اند. آدهانوم سیستم بهداشت و درمان غزه را در آستانه فروپاشی توصیف کرد.

او در توصیف وضعیت غزه گفت: راهروهای بیمارستان‌ها مملو از مجروحان، بیماران و افراد در حال مرگ است و سردخانه‌ها پر شده است. جراحی بدون بیهوشی (انجام می‌شود). ده‌ها هزار آواره در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند.

از سوی دیگر آنروا جنگ غزه را مرگبارترین درگیری برای سازمان ملل توصیف کرده است. آخرین گزارش‌ها حاکی است که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و 208 شهید و ۲۷ هزار زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند. به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان‌ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما