plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۳۴۸۰۸

رای کمیته انضباطی AFC درباره دیدار سپاهان-الاتحاد اعلام شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه دیدار سپاهان-الاتحاد در چارچوب بازی های لیگ قهرمانان آسیا را سه بر صفر به نفع الاتحاد اعلام کرد.
رای کمیته انضباطی AFC درباره دیدار سپاهان-الاتحاد اعلام شد
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز چهارشنبه، تیم فوتبال سپاهان را در دیدار برگزار نشده برابر الاتحاد عربستان سه بر صفر بازنده اعلام کرد.

همچنین باشگاه سپاهان باید ۲۰۰ هزار دلار جریمه بابت اتفاقات رخ داده پرداخت کند و از سه بازی در ورزشگاه نقش جهان در لیگ قهرمانان آسیا نیز محروم است که یک بازی آن تعلیقی است.

در حالیکه قرار بود از ساعت 19:30 روز دوشنبه 10 مهر 1402 مسابقه دو تیم سپاهان ایران والاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شود، این دیدار با درخواست مقام های تیم الاتحاد عربستان با نیم ساعت تاخیر مواجه شد. پس از گذشت نیم ساعت بازهم بازیکنان الاتحاد وارد میدان نشدند و اقدام به ترک ورزشگاه کردند.

باشگاه سپاهان اعلام کرده بود که دیدار تیم فوتبال این باشگاه با الاتحاد، با تصمیم داور این مسابقه لغو شد.

از سوی دیگر مسئولان باشگاه عربستانی پس از برگزار نشدن این مسابقه بارها تاکید کردند که مجوز حضور آنها در زمین از سوی ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا داده نشده و آنها آماده ورود به زمین بوده‌اند.

این حکم سنگین علیه سپاهان در صورتی که به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود، با اعتراض باشگاه سپاهان مواجه خواهد شد و این رای سپس باید در کمیته استیناف AFC مورد بررسی قرار بگیرد و تا آن زمان مسئولان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند تغییر در جداول را با توجه به حکم صادره اعمال کنند.

البته که حتی در صورت رد شدن اعتراض باشگاه سپاهان توسط کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه اصفهانی به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت می‌برد.

نکته دیگر که این پرونده را پیچیده کرده، محدودیت‌های زمانی درباره اعلام رای است. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی دنبال می‌شود که از هشت گروه، به استثنای تیم‌های اول، 5 تیم برتر دوم هم می‌توانند به مرحله حذفی راه پیدا کنند و به همین دلیل باید مسئولین ای اف سی خیلی زود راهی برای حل و فصل پرونده بازی سپاهان و الاتحاد پیدا کنند، تا هم جدول گروه سوم که سپاهان در آن حاضر است و هم جداول سایر گروه‌ها شکل واقعی پیدا کند.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما