plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۳۴۷۹۷

توافق اعزام مجروحان غزه به مصر و خروج اتباع خارجی با وساطت قطر

منابع خبری از وساطت قطر میان مصر، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان فلسطینی و اتباع خارجی به مصر خبر دادند. قرار است یک بیمارستان میدانی در شهر "الشیخ زوید" مصر در ۱۵ کیلومتری رفح ایجاد شود.
توافق اعزام مجروحان غزه به مصر و خروج اتباع خارجی با وساطت قطر
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، برخی منابع به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که قطر میان مصر، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا برای بازگشایی مرز رفح طی روز جاری وساطت کرده است.

بر اساس توافقی که حاصل شده است قرار است اتباع خارجی و غیرنظامیانی که دچار مجروحیت شدید شده‌اند از نوار غزه خارج شوند.

یک مقام بهداشتی سه‌شنبه شب گزارش داد که مصر قرار است که یک بیمارستان صحرایی برای پذیرش مجروحان فلسطینی ایجاد کند.

این مقام بهداشتی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت که قرار است که این بیمارستان میدانی در شهر "الشیخ زوید" مصر در ۱۵ کیلومتری رفح ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، ۸۱ مجروح که شرایط جسمانی آنها وخیم است، برای درمان امروز چهارشنبه غزه را ترک خواهند کرد.

خبرگزاری فرانسه سه‌شنبه شب به نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی اعلام کرد: مصر آمادگی خود را برای پذیرش مجروحان فلسطینی اعلام کرده است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که به دنبال بمباران وحشیانه یک منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه، صدها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

القدره در این باره گفت: زخمی‌های این حمله وحشیانه به بیمارستان اندونزی منتقل شده‌اند و صدها تن نیز همچنان زیر آوار برج‌هایی هستند که توسط هواپیماهای رژیم اشغالگر بمباران شدند.

وی افزود: به دنبال کشتار اخیر در اردوگاه جبالیا، شرایط در بیمارستان اندونزی کاملا فاجعه آمیز است و ممکن است شمار قربانیان این جنایت، به میزان قربانیان حمله به بیمارستان المعمدانی افزایش یابد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما