plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۳۴۷۵۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

ابتلا به بیماری‌های تنفسی بویژه آنفلوآنزا در اصفهان روند افزایشی دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ابتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی بویژه آنفلوآنزا و بستری ناشی از آن در استان نسبت به ۲ هفته گذشته افزایش یافته است و میزان ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در اصفهان باهم برابر است.
ابتلا به بیماری‌های تنفسی بویژه آنفلوآنزا در اصفهان روند افزایشی دارد
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، پژمان عقدک روز یکشنبه در گفت گویی افزود: ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نیز در چند هفته اخیر افزایش یافته و می‌توان گفت که میزان ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در اصفهان باهم برابر است.

وی با بیان اینکه افزایش این بیماری‌ها در بین همه گروه‌های سنی بوده است و مختص گروه خاصی نیست، اظهار داشت: شدت بیماری مُبتلایان به آنفلوآنزا بیشتر از کرونا و سرماخوردگی است بطوریکه با تب و گرفتاری‌های ریوی افزونتری همراه می‌شود.

عقدک با اشاره به اینکه ابتلا به آنفلوآنزا بویژه در بین افراد دچار بیماری زمینه‌ای و ضعف ایمنی ممکن است به بستری شدن نیز مُنجر شود، اضافه کرد: اگر افرادی دچار علائم بیماری تنفسی مانند تب و سُرفه شدند لازم است از خانه خارج نشوند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، به هیچ عنوان به مدرسه نفرستند و تاکید کرد: این کار برای جلوگیری از سرایت بیماری به سایر دانش‌آموزان و رعایت حقوق دیگران، ضروریست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اگر افراد دچار علائم سرماخوردگی ناچار به خروج از خانه هستند از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را با دیگران رعایت کنند.

عقدک تصریح کرد: اگر در محیط جمعی، فردی دارای علائم سرماخوردگی بود، افراد حاضر در آن جمع باید از ماسک استفاده کنند و هوای محیط، تهویه شود.

وی با بیان‌اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا در زمان حاضر همچنان سودمند است، افزود: اما سود آن به اندازه فردی که در شهریور این واکسن را تزریق کرده، نیست.

* افزایش کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارنظر برخی از مسوولان کشوری در وزارت بهداشت، احتمال اوج گرفتن ابتلا به آنفلوآنزا در اواسط آبان وجود دارد هرچند شرایط شیوع این بیماری در استان‌ها با یکدیگر متفاوت است.

عقدک گفت: در جلسه اخیر هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موضوع افزایش بیماری‌های کرونا و آنفلوآنزا مورد بررسی قرار گرفت و همه تمهیدات لازم در معاونت‌های بهداشت، درمان و غذا و داروی دانشگاه برای تامین دارو و آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نظر گرفته شد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که امور درمانی و بهداشتی بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار از آنها در ۲۶ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما