plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۳۴۷۱۱

سوء قصد علیه معاون سابق پارلمان اوکراین

تلاشی برای کشتن معاون سابق مجلس اوکراین، اولگ تسارف رئیس جنبش عمومی Zaporozhye "ما با روسیه هستیم" صورت گرفته است که منجر به وخامت حال وی شده است.
سوء قصد علیه معاون سابق پارلمان اوکراین
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وضعیت اولگ بسیار وخیم است. او در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه است. هیچ ضربه‌ای با چاقو در کار نبود. اولگ مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک تأیید کرد که تساروف پس از سوء قصد در وضعیت وخیمی قرار دارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت کرملین اطلاعاتی در مورد سوءقصد برای قتل اولگ تسارف معاون سابق پارلمان اوکراین در کریمه ندارد.

تسارف از سال 2002 تا 2014 معاون مجلس عالی اوکراین از حزب مناطق و معاون رئیس این فراکسیون بود. او در انتخابات زودهنگام سال 2014 برای ریاست جمهوری اوکراین نامزد شد، اما بعداً از نامزدی خود انصراف داد.

در سال 2014 ، تسارف از جمهوری های دونباس حمایت کرد و رئیس پارلمان نووروسیا - اتحادیه جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک شد. اما بعد معاون سابق از سیاست خارج شد و مدیریت کلینیک های بهداشتی در دریای سیاه را آغاز کرد.

قبل از شروع یک عملیات نظامی ویژه، فایننشال تایمز با استناد به اطلاعات غربی نوشت که تسارف ظاهراً می‌تواند رهبری تغییر قدرت در اوکراین را بر عهده بگیرد، او اظهار داشت که اکنون مدیر یک آسایشگاه در یالتا است و حتی علاقه ندارد در تلویزیون ظاهر شود.

در اوکراین، تسارف به دلیل "حمله به تمامیت ارضی اوکراین" و "تلاش برای براندازی نظم قانون اساسی" به طور غیابی به ۱۲ سال زندان محکوم شد. علاوه بر این، او در ماه مه سال جاری به طور غیابی به خیانت متهم شد.اسپو تنیک

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما