plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۳۴۷۰۱

۲۱ روز پس از عملیات طوفان الاقصی؛ آمار شهدای غزه به هفت هزار و 120 نفر رسید

بیست ویکمین روز عملیات طوفان الاقصی در حالی آغاز شده است که علاوه بر استمرار بمباران مناطق مسکونی غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی،‌ تحرکات نیروهای کماندویی این رژیم طی صبح امروز (جمعه) از محور بیت حانون در شمال نوار غزه و همچنین شرق غزه برای ورود به این مناطق، پس از درگیری های شدید با نیروهای قاسم به شکست منجر شد.
۲۱ روز پس از عملیات طوفان الاقصی؛ آمار شهدای غزه به هفت هزار و 120 نفر رسید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سحرگاه امروز (جمعه) نیروهای کماندویی رژیم صهیونیستی در صدد برآمدند از محور بیت حانون در شمال نوار غزه و همچنین شرق غزه وارد این مناطق شوند، اما با مقاومت شدید و کمین نیروهای قسام مواجه و درگیری‌های شدیدی میان طرفین در گرفت.

به گزارش الجزیره، ارتش صهیونیستی اعلام کرد دومین عملیات زمینی محدود در غزه پس از جند ساعت پایان یافت.

اولین عملیات زمینی محدود ارتش اشغالگر در غزه بامداد روز گذشته انجام شده بود. 

صحنه‌ی نبرد میان نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم اشغالگر قدس در حالی وارد بیست ویکمین روز شده است که منابع خبری از افزایش آمار شهدای جنایات رژیم صهیونیستی به غزه به ۶۵۴۶ تَن خبر داده‌اند.

قتل عام فلسطینیان غزه از سوی رژیم صهیونیستی و بمباران جنگنده های این رژیم علیه مناطق مسکونی، مراکز درمانی و پناهگاه ها در حالی در بیست و یکمین روز از عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد که شمار شهدای فلسطینی به 7120 نفر رسیده است که به اکثر شهدا به علت هدف قرار دادن مناطق مسکونی زنان و کودکان هستند.

شمار مجروحان نیز به بیش از 19 هزار نفر رسیده است و خدود 2000 نفر نیز زیر آوار بمباران های ویرانگر غزه همچنان مفقود هستند.

تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان درصدد تصویب قطعنامه هایی در حمایت بیشتر از این رژیم برآمده ند.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.

در همین حال بنابر گزارش منابع عبری زبان، تاکنون بیش از 1500 نفر از صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی کشته و بیش از 3500 نفر نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش الجزیره رژیم صهیونیستی همچنین در 24 ساعت گذشته با یورش به کرانه باختری بیش از 150 نفر از نیروهای مقاومت را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما