plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۴۶۶۵

رهبر چین: به همکاری با آمریکا تمایل داریم

شی جین‌پینگ امروز (چهارشنبه) گفت، چین مایل به همکاری با آمریکا هست و دو طرف باید اختلافات را مدیریت کرده و با هم به چالش‌های جهانی پاسخ دهند. «وانگ یی»وزیر خارجه چین پنجشنبه در سفری سه روزه و به دعوت همتای آمریکایی، به ایالات متحده می‌رود.
رهبر چین: به همکاری با آمریکا تمایل داریم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در نامه‌ای برای ضیافت شام سالانه کمیته ملی روابط ایالات متحده و چین مستقر در نیویورک، نوشت: اینکه ایالات متحده و چین می‌توانند راه درست را ایجاد کنند یا نه، برای جهان بسیار مهم است.

درخواست رئیس جمهوری چین برای ایجاد روابط بیشتر و با ثبات که بر اصول احترام متقابل ، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد است، پیش از سفر وانگ یی،‌ وزیر خارجه چین به آمریکا در روزهای آتی مطرح شده است.

این سفر از پنج‌شنبه تا شنبه توسط دیپلمات ارشد چینی، بالاترین سطح تعامل حضوری پیش از دیدار مورد انتظار جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شی جینپنیگ در سانفرانسیسکو در نشست نوامبر همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) خواهد بود.

چند تن از مقام‌های ارشد آمریکایی شامل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور نیز در تابستان امسال با رئیس جمهوری چین در پکن دیدار کردند.

اولویت اصلی واشنگتن این بوده که اطمینان حاصل کند رقابت شدید بین دو اقتصاد بزرگ جهان و اختلافات آنها بر سر موضوعات زیادی از تجارت گرفته تا تایوان و دریای چین جنوبی به درگیری منجر نشود.

روزنامه گلوبال تایمز دولت چین در یادداشتی نوشت: ناظران چینی بر این باورند که سفر وانگ یی راه را برای دیدار احتمالی بین بایدن و همتای چینی او هموار می‌کند با این حال، واشنگتن باید برای رسیدگی به نگرانی‌های پکن و نشان دادن صداقت خود تلاش کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما