plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۳۴۶۲۲

قطر برای تامین گاز ایتالیا قرارداد ۲۷ ساله بست

شرکت‌های قطرانرژی و انی (Eni) قرارداد خرید و فروش بلندمدتی را برای حداکثر ۱ میلیون تن در سال (mtpa) گاز طبیعی مایع (LNG) از پروژه مشهور پارس جنوبی -در قطر موسوم به پروژه توسعه میدان گنبد شمالی- امضا کردند.
قطر برای تامین گاز ایتالیا قرارداد ۲۷ ساله بست
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، شرکت دولتی قطر انرژی روز دوشنبه اعلام کرد که پس از انعقاد قراردادهای مشابه در ماه جاری برای تامین گاز هلند از طریق شرکت شل و فرانسه از طریق شرکت توتال انرژی، برای تامین گاز ایتالیا به مدت ۲۷ سال با شرکت انی (Eni) به توافق رسید.

قطر با توسعه ۲۸.۷۵ میلیارد دلاری میدان گنبد شمالی قصد دارد تولید ال‌ان‌جی را از این میدان مشترک با ایران از ۷۷ میلیون تن فعلی به ۱۲۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۷ افزایش دهد.

شرکت انی دارای ۳.۱۲۵ درصد از سهام پروژه توسعه میدان گنبد شمالی قطر است. شل (Shell)، توتال‌انرژی (TotalEnergies)، اِنی (Eni)، اکسان‌موبیل (ExxonMobil) و كونوكو فيلیپس (ConocoPhillips) از دیگر شرکای بین‌المللی قطر در توسعه این میدان هستند. 

قطر که در حال حاضر بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع جهان به شمار می‌رود، طی دو هفته گذشته قراردادهای ۲۷ ساله‌ دیگری را برای تامین ۳.۵ میلیون تن در هر ساعت از سال ۲۰۲۶ با شرکت‌های شل و توتال انرژی امضا کرده که بزرگترین و طولانی‌ترین قراردادهای تامین گاز اروپا محسوب می‌شود.

امضای قراردادهای بلندمدت شرکت‌های اروپایی با قطر با هدف جایگزین کردن گاز روسیه پس از تهاجم نظامی مسکو به خاک اوکراین رونق گرفت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما