plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۳۴۵۸۹
مدیر مهندسی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

آبیاری تحت فشار در بیش از سه هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان در دست اجراست

افزایش قیمت سامانه‌های آبیاری مشکل اساسی اجرا است
مدیر مهندسی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار در سه هزار و ۴۹۸ هکتار اراضی کشاورزی این خطه در دست اجراست که بطور میانگین بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
آبیاری تحت فشار در بیش از سه هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان در دست اجراست
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، غلامرضا عُشاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و افزون بر ۱۴۶ میلیارد ریال اعتبار استانی برای پروژه های مذکور تخصیص یافته است.

مدیر مهندسی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان و لزوم مصرف بهینه در آبیاری کشاورزی، اجرای هرچه بیشتر و فراگیرتر پروژه‌های آبیاری جدید و تحت فشار در این خطه ضروریست.

عشاقی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت تجهیزات مرتبط با سامانه‌های آبیاری تحت فشار مشکل اساسی در اجرای آن است و می‌طلبد که میزان اعتبارات و تسهیلات این بخش بیشتر شود.

وی تصریح کرد: توسعه پروژه های آب و خاک به ویژه در حوزه آبیاری سبب ارتقای تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی می‌شود و ارزش افزوده بالاتری برای تولیدکنندگان و سهم بیشتری در صادرات به دنبال خواهد داشت.

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما