plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۳۴۵۱۶

بورل خواستار ارسال کمک های بشردوستانه به غزه شد

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا خواستار باز شدن گذرگاه های مرزی برای ارسال فوری کمک های بشردوستانه به غزه در بحبوحه "اوضاع وخیم" حال حاضر این منطقه شد.
بورل خواستار ارسال کمک های بشردوستانه به غزه شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جوزپ بورل در شبکه ایکس نوشت: "وضعیت بشردوستانه در غزه به سرعت در حال وخامت است. ما خواستار باز شدن گذرگاه های مرزی هستیم تا امکان ارسال فوری کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان فراهم شود. باید برای جلوگیری از تلفات بی گناهان بیشتر اقدام کرد."

صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، از نوار غزه مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، نیروهای حماس به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.

در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیر آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز پس از حمله، ارتش کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهداف از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد.

اسرائیل همچنین محاصره کامل این سرزمین را اعلام کرد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت غزه به حالت تعلیق درآمد.

تعداد قربانیان نوار غزه از دو هزار نفر و تلفات اشغالگران سرزمین های اشغالی فلسطین از هزار نفر گذشت و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما