plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۳۴۵۱۱

حماس شرط آزادی اسرای اسرائیلی را اعلام کرد

قطر توجه و تلاش خود را بر متقاعد کردن طرفین درگیری غزه بر تبادل اسرا متمرکز کرده است. گفته می‌شود جنبش حماس با آزادی اسرای صهیونیست به شرط توقف بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی موافقت خواهد کرد.
حماس شرط آزادی اسرای اسرائیلی را اعلام کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، یک منبع آگاه اطلاع داد که قطر و ایالات متحده در تلاش برای نهایی کردن توافق بر سر آزادی غیرنظامیان اسیر شده در نبرد غزه هستند؛ گفته می‌شود جنبش حماس با آزادی اسرای صهیونیست به شرط توقف بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی موافقت خواهد کرد.

پیش از این گزارش شده بود که قطر تلاش های زیادی برای متقاعد کردن حماس برای آزادی اسرای صهیونیست به انجام می‌رساند. دوحه، آنکارا و قاهره با اسرائیل و حماس گفت‌گو می‌کنند و در عین حال ارتباط خود با واشنگتن را حفظ می‌کنند.

یک منبع ناشناس آگاه از مذاکرات گفت: "روز 14 اکتبر، نشست های سازنده ای برگزار شد و به نظر می رسد حماس آماده آزادی اسرای غیرنظامی است، اما می گوید تا زمانی که بمباران ادامه دارد نمی تواند این کار را انجام دهد. آنها از اسرائیلی‌ها خواستند تا برای زمان کوتاهی بمباران غزه را متوقف کنند تا اسرای غیرنظامی اسرائیلی را بتوانند آزاد کنند".

گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند. عملیات «طوفان الاقصی» پس از سالها، توانست هیمنه نظامی رژیم  صهیونیستی را در هم شکند و دستاوردهای قابل توجهی برای حماس داشته باشد. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما