plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۴۴۲۴

دولت فلسطین خواستار کمک فوری بشر دوستانه به غزه شد

دولت فلسطین با تاکید بر وضعیت بحرانی نوار غزه، خواستار ارسال فوری مواد غذایی و دارو به این منطقه شد.
دولت فلسطین خواستار کمک فوری بشر دوستانه به غزه شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دولت فلسطین طی بیانیه‌ای با تاکید بر وضعیت بحرانی نوار غزه، خواستار ارسال فوری مواد غذایی و دارو به منطقه و تامین آب و برق غزه شد.

حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین، با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت فلسطین به رهبری محمود عباس، رئیس دولت فلسطین به منظور متوقف ساختن این جنگ ویرانگر، خونریزی و آوارگی اجباری در حال رایزنی فشرده با رهبران کشورهای خارجی است.

در این بیانیه با اشاره به بسته شدن تمامی مرزهای فلسطین توسط اسرائیل از هفتم اکتبر جاری، بر لزوم ارسال فوری مواد غذایی و دارویی به نوار غزه تاکید کرد.

گفتنی است، وزیر دفاع اسرائیل پیشتر از محاصره کامل و ممانعت از ارسال مواد غذایی و قطع آب شرب و برق نوار غزه خبر داده بود.

وزیر انرژی اسرائیل نیز دیروز اعلام کرد که آب شرب حدود 2 میلیون نفر از ساکنان نوار غزه توسط دولت اسرائیل قطع شده است.

گفتنی است گردان‌های عزالدین قسام وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در 7 اکتبر علیه اسرائیل عملیات گسترده نظامی موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کردند.

اسرائیل نیز در واکنش به این عملیات با ده‌ها فروند جنگنده به نوار غزه حمله کرد. درگیری‌های شدید میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، در حملات گروه‌های فلسطینی تاکنون بیش از 800 نفر جان باخته و 2400 نفر مجروح شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در حملات اسرائیل به این منطقه نیز دستکم 560 نفر کشته و 2900 نفر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما