plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۳۴۳۵۷

اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه؛ آمار شهدای حمله تروریستی از 100 نفر گذشت

درخواست سوریه از سازمان ملل برای محکومیت جنایت در حمص
دولت سوریه در پی جنایت جدید گروه‌های تروریستی در حمله پهپادی به دانشکده افسری حمص که به شهادت دستکم 100 نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد، سه روز عزای عمومی اعلام کرد. ایران با تسلیت شهادت نظامیان و شهروندان سوری، این حمله تروریستی را محکوم کرد.
اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه؛ آمار شهدای حمله تروریستی از 100 نفر گذشت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد دولت سوریه در پی جنایت روز پنجشنبه گروه‌های تروریستی در حمله پهپادی به دانشکده افسری حمص و شهادت ده‌ها نفر، سه روز عزای عمومی در سراسر سوریه اعلام کرد.

به گزارش رسانه های سوریه حمله پهپادی تروریستی های جنایتکار به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص تلفاتی زیادی به جا گذاشته است.

در همین ارتباط «حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه گفت که بر اساس آمار اولیه تعداد کشته‌های این جنایت تروریستی 80 نفر از جمله شش کودک و شش زن هستند و تعداد زخمی‌ها نیز به حدود 240 نفر رسیده است و حال برخی مجروحان وخیم است. 

شبکه الجزیره نیز بامداد جمعه به نقل از منابع سوری اعلام کرد آمار شهدای حمله پهپادی به دانشکده نظامی در حمص به 112 شهید از جمله 11 زن و دختر و 120 زخمی رسیده است.

درخواست سوریه از سازمان ملل برای محکومیت جنایت در حمص

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای جنایت گروه‌های تروریستی مبنی بر حمله به مراسم فارغ‌التحصیلی افسران دانشکده نظامی در حمص را بشدت محکوم کرد و این اقدام تروریست‌ها را اقدامی بزدلانه خواند و خواستار مؤاخذه کشورهای حامی تروریسم شد.

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که این جنایت بیانگر پافشاری عاملان آن بر ادامه رویکرد تروریستی وحشیانه و خونین است که ملت سوریه در طول سال‌های گذشته از آن رنج برده‌اند.

در این بیانیه آمده است که این اقدام تروریستی هرگز سوریه را از تلاش برای ریشه‌کنی آفت تروریسم و حامیان آن بازنخواهد داشت و این کشور با قدرت و قاطعانه به این گروه‌های تروریستی در هر جایی از خاک سوریه تا نابودی آن‌ها، پاسخ خواهد داد و تلاش برای آزادسازی خاک سوریه از اشغال نظامیان بیگانه و غیرقانونی و شبه‌نظامیان جنایتکاران ادامه خواهد داشت.

سوریه همچنین از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا این اقدام تروریستی بزدلانه را محکوم کرده و کشورهای حامی تروریسم را به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت این کشور مؤاخذه کند.

ایران حمله تروریستی در سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حمله تروریستی روز پنجشنبه به مراسم فارغ‌التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص را که به شهادت دهها تن از افراد نظامی و غیرنظامی انجامید، به شدت محکوم کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و کلیه خانواده‌ها و بازماندگان شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.

کنعانی مسئولیت این رخداد غم‌انگیز را متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی دانست و از نهادهای مسئول بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مسؤلیت خود در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما