plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۳۴۲۸۲

کیم اون با اصلاح قانون اساسی مالکیت و توسعه سلاح اتمی را رسمیت بخشید

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه پس از تصویب متمم قانون اساسی در نهمین جلسه از چهاردهمین «مجلس عالی خلق»، خواستار افزایش تولید تسلیحات اتمی این کشور با هدف بازدارندگی در برابر آمریکا شد.
کیم اون با اصلاح قانون اساسی مالکیت و توسعه سلاح اتمی را رسمیت بخشید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در نوسازی تسلیحات اتمی این کشور، تقویت روابط با کشورهای مخالف سلطه آمریکا را ضروری توصیف کرد. 

کیم جونگ اون طی سخنرانی در جلسه مهم پارلمان کره شمالی ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در نوسازی تسلیحات اتمی این کشور، تقویت روابط با کشورهای مخالف سلطه آمریکا را ضروری توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در نهمین جلسه چهاردهمین پارلمان کره شمالی، دولت پیونگ‌یانگ سیاست تقویت نیروی هسته‌ای خود را به قانون اساسی این کشور اضافه کرد.

طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA، «مجلس عالی خلق» پس از پایان نشست دو روزه خود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به اتفاق آرا اصلاحیه‌ای را در قانون اساسی به تصویب نهایی رساند و به موجب آن، کره شمالی با توسعه پر سرعت تسلیحات هسته‌ای خود، نسبت به «بازدارندگی جنگی و محافظت از صلح جهانی و منطقه‌ای» اطمینان حاصل می‌کند.

رهبر کره شمالی در این جلسه گفت: «سیاست تقویت نیروی هسته‌ای کره شمالی به‌عنوان قانون اساسی کشور دائمی شده است و هیچکس اجازه ندارد چیزی را زیر پا بگذارد. این یک رویداد تاریخی است که اهرم سیاسی قدرتمندی را برای تقویت قابل توجه توانمندی‌های دفاع ملی فراهم کرده است».
بر این اساس، کیم توضیح داد که ایجاد یک «ائتلاف نظامی مثلثی» بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در نهایت منجر به ظهور «نسخه آسیایی ناتو» می‌شود که ریشه اصلی جنگ و تجاوز خواهد بود.

به نوشته یونهاپ، رهبر کره شمالی تاکید کرد: «این نه لفاظی‌های تهدیدآمیز یا یک موجودیت خیالی، بلکه اساساً بدترین تهدید واقعی است».

پیش از این، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی طی سخنرانی در رژه نظامی بزرگ این کشور، تهدید کرد اگر کره شمالی از سلاح اتمی استفاده کند، رژیم آن با واکنش قاطع ائتلاف واشنگتن-سئول از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما