plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۳۴۲۰۷
در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیسی: توجه به ارزش‌های الهی تضمین‌کننده آینده بشریت است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی ۲۰۲۳ سازمان ملل با اشاره به آموزه‌های قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر خدا، توجه به ارزش‌های والایی که انسان را به‌سوی کمال سوق می‌دهد، تضمین‌کننده آینده بشریت دانست.
رئیسی: توجه به ارزش‌های الهی تضمین‌کننده آینده بشریت است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سید ابراهیم رئیسی نیمه شب سه شنبه به وقت تهران در سخنان خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بخشی از سخنرانی خود اظهار داشت: اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی به خود دیده است.

وی افزود: آنچه تضمین‌کننده آینده روشن بشری است، توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به‌سوی کمال و کرامت سوق می‌دهد و چه‌چیزی بهتر از کلام‌ پروردگار متعال، انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به آموزه‌های والای قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر الهی و محکومیت اقدام موهن قرآن‌سوزی تصریح کرد: قرآن کریم توهین به عقاید و باورها را منع کرده است و احترام به ادیان را احترام به وجود رسول خدا محمد (ص) می‌داند.

وَمَا أُوتِیَ مُوسَی وَعِیسَی وَالنَّبِیُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ (قرآن کریم سوره آل عمران- آیه 84) این مفاهیم وحدت بخش و تعالیم متعالی، الهام‌بخش، انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز انبیا برای جوامع بشری، ابدی‌اند و هرگز نمی‌سوزند. آتش توهین و تحریف، هرگز حریف «حقیقت» نخواهد شد.

رئیسی افزود: این نخستین بار نیست که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده‌اند اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد.

وی با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از سوزاندن کتاب و... شایسته انسان معاصر نیست، ادامه داد: قرآن انسان را نماینده خداوند بر زمین و زن و مرد را با وجود تفاوت های طبیعی مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند و از حریم خانواده دفاع می‌کند.

رئیس‌جمهور گفت: وفای به عهد و پیمان راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر، فحشا، بی‌عدالتی و تبعیض محتوای قرآن کریم است.

رئیسی با بیان اینکه امروز در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ با نظام خانواده نیز هستیم، از سازمان ملل خواست که احترام به خانواده را مورد نظر قرار دهد.

وی در ادامه سخنانش متذکر شد: جهان در حال گذار به نظم بین‌المللی نوظهور است و پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است. ملت ایران افتخار دارد که به مدد انقلاب اسلامی خود، بیشترین نقش و روشنگری را در برداشتن نقاب از صورت سلطه‌گران شرق و غرب داشته است.

وی گفت: در قضیه جنگ اوکراین و روسیه نیز مایلم بار دیگر بر موضع جمهوری اسلامی ایران در ردّ جنگ به عنوان راه حلی برای هرگونه مخاصمه تاکید کنم. ما جنگ در اروپا را به نفع هیچ طرف اروپایی نمی دانیم. رد کردن هر طرح آتش بس در جنگ اوکراین از سوی آمریکایی ها نشان می دهد که آمریکا برای تضعیف اروپا برنامه بلندمدت دارد. ما از هر ابتکاری برای پایان جنگ و آغاز روند سیاسی حمایت می کنیم و آمادگی خود را برای نقش آفرینی سازنده در این عرصه اعلام می کنیم.

 رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود افزود: قدرت جمهوری اسلامی قدرتی امنیت‌ساز است و با حذف گزینه‌های جنگ، اشغالگری و تجزیه‌ی کشورها از روی میز قدرت‌های سلطه‌گر، افق‌های جدیدی را برای منطقه گشوده است. جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اولویت منطقه، وحدت اسلامی و توسعه جمعی است. بدون تردید، پایدارسازی امنیت منوط به توسعه جمعی است و این تنها راه سعادت غرب آسیا است.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: خانم‌ها و آقایان؛ بشر در حال ورود به مدار جدیدی است. قدرت‌های کهنه، در حال افول‌اند. آنها «گذشته» هستند و ما «آینده‌»ایم. تکرار می‌کنم که آنها «گذشته» هستند و ما «آینده‌»ایم. نگاه ما به آینده امیدوارانه است. جهان در انتظار منجی است که ادیان الهی آن را وعده داده اند. این منجی وجود و حضور دارد. مؤمنانه‌ باور داریم که بر مبنای مشیت و اراده الهی، همانطور که پیامبران الهی وعده داده اند، عدالت، جهانی خواهد شد و حکومت بندگان صالح پروردگار در سراسر زمین، حکم‌فرما و بشریت با رشد آگاهی و نابودی جهل، رستگار می‌شود. جهان در انتظار روزی است که حرمان به فرجام رسد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما