plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۳۴۱۰۸

دمشق ورود هیئت آمریکایی به شمال شرق سوریه را محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای ورود هیئت آمریکایی به شمال شرق سوریه و برگزاری نشست با گروه ههای جدایی طلب را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانست.
دمشق ورود هیئت آمریکایی به شمال شرق سوریه را محکوم کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در این بیانیه آمده است: ورود غیرقانونی این هیئت به شمال شرق سوریه و برگزاری دیدارها و نشست هایی با گروه های جدایی طلب، نقض آشکار حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه، اصول حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت درباره سوریه به شمار می آید.

وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد: این ادعا که این سفر و دیدارها با هدف رسیدگی به شکایات اهالی دیرالزور و مقابله با خطر مداخله خارجی در این منطقه انجام شده، دروغی آشکار است که به پرونده اقدامات منافقانه دولت آمریکا که ثروت و منابع مردم سوریه را به سرقت می برد و تدابیر ظالمانه، غیرانسانی، غیرقانونی و غیراخلاقی علیه این مردم اعمال می کند، افزوده می شود.

وزارت خارجه سوریه ادامه داد: این دخالت آشکار ایالات متحده آمریکا در امور داخلی سوریه و حمایت بی حد و مرز این کشور از گروه های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب، بار دیگر نقش خرابکارانه آمریکا در سوریه را نشان می دهد که هدفش طولانی تر کردن بحران در سوریه و افزایش رنج مردم آن است.

گفتنی است؛ همزمان با تداوم تظاهرات اعتراضی در استان سویدا علیه دولت سوریه، و تشدید درگیری میان قبایل عرب دیرالزور با نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا در روزهای اخیر،در کنار حضور غیر قانونی ارتش آمریکا در شمال سوریه، دخالت آمریکا در این تحرکات مشکوک نمایان تر شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما