plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۳۳۹۸۷

هلند و دانمارک ده ها فروند اف 16 به اوکراین اعطا می کنند

ولادیمیر زلنسکی در سفر به هلند و دانمارک با مقامات این دو کشور درباره تحویل 42 فروند جنگنده اف 16 به کی یف گفت و گو کرد. پیشتر جو بایدن با ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ توسط هلند و دانمارک به اوکراین، بعد از اتمام برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی، موافقت کرده بود.
هلند و دانمارک ده ها فروند اف 16 به اوکراین اعطا می کنند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با مارک روته نخست وزیر هلند گفت که این سفر در چارچوب تلاش کشورش برای تقویت توان هوایی خود با دریافت هواپیماهای اف-16 انجام می شود.

وی ادامه داذ: هدف من از این سفر ایجاد وحدت رویه علیه روسیه است، پس از اتمام دوره آموزشی خلبانان و مهندسان، 42 فروند جنگنده اف 16 را از هلند دریافت خواهیم کرد و این آغاز راه است.

روته نیز گفت که هلند و دانمارک متعهد به اعطای جنگنده های اف 16 به اوکراین هستند و تحویل این جنگنده ها به اوکراین به محض اینکه کی یف به شروط وفا کند، انجام خواهد شد.

این دیدار و اظهارات چند روز پس از آن انجام می شود که ایالات متحده به هلند و دانمارک برای تحویل جنگنده های اف 16 چراغ سبز نشان داد، مسکو نیز چنین اقدامی را تنش آفرین عنوان کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین پس از سفر به هلند، وارد دانمارک شد

ولودیمیر زلنسکی روز یکشنبه با اتمام سفرش به هلند، وارد دانمارک شد.
زلنسکی در این سفر با وزیر دفاع، نخست وزیر، خانواده سلطنتی و دیگر مقامات دانمارک دیدار کرد.

«جیکوب المان ینسن» وزیر دفاع دانمارک نیز با اعلام اینکه این تصمیم مورد حمایت احزاب پارلمانی این کشور گفت: انتقال اف-16 با موافقت دولت آمریکا است و ارسال این جنگنده‌ها به صورت تدریجی خواهد بود و هزینه آن از محل «صندوق اوکراین» تامین خواهد شد.

«مت فدریکسن» نخست وزیر دانمارک نیز گفته است که کپنهاگ امیدوار است تا پایان سال 2023 شش فروند از این جنگنده‌ها به اوکراین ارسال کند. 8 فروند نیز در سال 2024 و 5 فروند دیگر نیز سال 2025 به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

پیشتر منابع آمریکایی خبر دادند دولت جو بایدن با ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ توسط هلند و دانمارک به اوکراین، بعد از اتمام برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی برای پرواز با این هواپیماهای جنگی، موافقت کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما