plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۳۳۹۶۶

هشدار ترامپ درباره کاهش سلطه دلار آمریکا: به سوی جهنم می‌رویم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا که همزمان با رسیدگی به پرونده اتهاماتش در دادگاه مشغول تبلیغات برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری است، با انتقاد از بایدن درباره وضعیت اقتصادی آمریکا و کاهش سلطه دلار در دنیا هشدار داد و گفت: به سوی جهنم می‌رویم.
هشدار ترامپ درباره کاهش سلطه دلار آمریکا: به سوی جهنم می‌رویم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز افزود: کشور ما به سوی جهنم می‌رود و ما با نفوذ نخواهیم بود. قدرت داریم اما رو به کاهش است. در واقع، قدرت ارزی کشور رو به کاهش است. بحث من فقط درباره ارزش ارز کشور نیست، بلکه درباره استفاده از آن در سراسر جهان است.

رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: سقوط جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره‌ای جهان "اتفاقی بزرگتر از شکست در هر جنگی است."

ترامپ تصریح کرد: به فرودگاهها، جاده‌های خراب و کثیف و به هر چیزی دیگری نگاه می‌کنید می‌بینید مثل یک کشور جهان سومی هستیم.

وی گفت: ما ابزار بسیار قدرتمند داریم و آن دلار ما است. اما می‌بینیم چه بر سرش می‌آید و کشورهای دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. چین می‌خواهد یوان را جایگزین آن کند. این برایمان قابل تصور نبود. هیچ‌وقت قرار نبود اتفاق بیفتد ولی اکنون مردم به آن فکر می‌کنند.

ترامپ با انتقاد از سیاست های جو بایدن و وضعیت اقتصادی آمریکا گفت: تورم به دلیل سیاست‌ها در زمینه انرژی که تاثیر بسیاری دارد، ایجاد شد. انرژی همه امور را در برمی‌گیرد. شما داخل فر، دونات درست می‌کنید و ماشین‌هایی که آنها را تحویل می‌دهند، انرژی مصرف می کنند. تفاوتی ندارد چه انجام می دهید، موضوع تا حد بسیاری به انرژی مرتبط است.
وی همچنین با انتقاد از سیاست حفاری دولت بایدن در منطقه آلاسکا، آن را بسیار غم انگیز دانست.

نشریه آمریکایی فارن پالیسی نیز به تازگی در مطلبی یادآور شد که گروه بریکس به رهبری چین و روسیه (گروهی متشکل از اقتصادهای نوظهور که عنوان آن از حرف اول نام کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می‌آید) ظرفیت داشتن یک ارز مشترک را در میان اعضای خود دارد که می تواند به راحتی قدرت دلار را در سطح بین‌المللی به چالش بکشد و آن را تضعیف ‌کند.

جوزف دابلیو سالیوان مشاور ارشد گروه مشاوره ای لیندزی مستقر در واشنگتن و مشاور ویژه و عضو پیشین شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید در دوران دونالد ترامپ در این خصوص معتقد است که ارز مورد حمایت بریکس می‌تواند دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره‌ کنار بزند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که چنین ارزی توانایی جایگزینی دلار و در کمترین حالت ایجاد تزلزل در جایگاه دلار را دارد.
این اقتصاددان آمریکایی با این وجود تاکید کرد: هرچند سلطه دلار به احتمال زیاد یک شبه به پایان نمی رسد، اما ارز احتمالی بریکس فرسایش آرام سلطه آن را کلید می زند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما