plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد مطلب : ۳۳۹۳۹

سید حسن نصرالله: شهید قاسم سلیمانی در همه شرایط جنگ ژوئیه با ما بود

دبیر کل حزب الله لبنان با تشکر و قدردانی از تمام کسانی که در این حماسه نقش آفرینی کردند، گفت: شهید قاسم سلیمانی در همه شرایط جنگ ژوئیه با ما بود. سید حسن نصرالله شهادت قربانیان در حوادث تروریستی شاهچراغ شیراز و سوریه و پاکستان را تسلیت گفت.
سید حسن نصرالله: شهید قاسم سلیمانی در همه شرایط جنگ ژوئیه با ما بود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت 17 امین سالگرد پیروزی مقاومت لبنانی در جنگ ژوئیه گفت: 17 سال پیش در چنین روزی مردم به تهدیدات رژیم صهیونیستی اهمیتی ندادند و به خانه های خود در جنوب لبنان بازگشتند؛ مساله ای که باعث شکست نقشه های دشمن شد.

شهادت قربانیان در شیراز و پاکستان و بادیه شام را تسلیت می گوییم

وی افزود: وظیفه ماست که شهادت قربانیان در انفجار پاکستان و در بادیه سوریه و در شیراز را تسلیت بگوییم. به نظر می رسد تصمیمی آمریکایی برای بازگشت داعش به اقدامات خود در عرصه های متعددی وجود دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: اگر به نتایج جنگ ژوئیه تکیه نمی شد، پیروزی های بعدی محقق نمی شد. پیروزی در جنگ ژوئیه یک پیروزی تاریخی برای آینده به شمار می رود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از همه مردم و از همه مبارزان و موسسات نظامی و امنیتی و مجروحان و شهدا و محافل رسمی و مردمی و از حمایت های ایران و سوریه و هم دردی جهان اسلام تشکر می کنیم.

وی افزود: در این جنگ سی و سه روزه شاهد بودیم که خداوند چگونه از کسانی که ایمان آوردند، دفاع کرد و چگونه وعده الهی در پیروزی محقق گردید. صحنه بازگشت کاروان های متشکل از خودروها در همه جاده ها و مسیرها ، نشان دهنده ثبات موضع ملت ما و پایبندی آن ها به سرزمین خود و نیز نشان دهنده پایبندی قاطع آنان به راهکار مقاومت بود.

مشتعل شدن جبهه داخلی رژیم صهیونیستی از نتایج جنگ ژوئیه

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: از جمله نتایج و دستاوردهای جنگ ژوئیه مشتعل شدن جبهه داخلی اسرائیل بود.

سید حسن نصرالله گفت: تضمین واقعی حفظ حقوق لبنان و ثروت های نفتی آن ، این است که همه عناصر قدرت و در صدر آن مقاومت برای لبنان حفظ شود. آنچه دشمن را از نقض حقوق لبنان و تصرف ثروت های طبیعی این کشور ، بازمی دارند ،‌ قدرت لبنان است.

وی ادامه داد: آنچه مانع می شود که دشمن ثروت های طبیعی لبنان را تصرف نکند ، درک این مساله است که هر گونه تلاشی با واکنش شدید روبرو خواهد شد که موجب پشیمانی آن خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: وضعیت جبهه داخلی اسرائیل قبل از سال ۲۰۰۶ از هر جنگی به دور بود، اما مقاومت در سال ۲۰۰۶ باعث شد که جبهه داخلی صهیونیست ها به بخشی از جنگ تبدیل شود.

وی افزود: بعد از سال ۲۰۰۶ ، صهیونیست ها عنصر چهارمی را به اعتقاد و باور امنیتی خود که مشتمل بر دفاع و حفاظت بود ، اضافه کردند. اسرائیل بعد از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ ناچار شد که به دنبال سامانه های دفاع موشکی باشد و تلاش زیادی دراین زمینه به کار گرفت و هزینه های بسیاری را دراین زمینه صرف کرد.

سید حسن نصرالله گفت: مهم ترین مساله در جبهه داخلی این است که شهرک نشینان و استعمارگران و اشغالگران این سرزمین حاضر به از خود گذشتگی و نیستند و تحمل پیامدهای اقدامات این رژیم را ندارند. از سال ۲۰۰۶ ، عقب نشینی و ضعف و انحطاط در داخل ارتش صهیونیست به چشم می خورد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: آیا آن ها توانستند که بعد از ۱۷ سال از بازسازی و اجرای مانورها ، ارتش صهیونیستی را ترمیم و بازسازی کنند؟ قطعا خیر ، بسیاری از ژنرال های بازنشسته و فعلی ارتش و وزرای از وضعیت دشوار و نابسامان ارتش صهیونیستی سخن می گویند.

دشمن صهیونیستی در مقابل مقاومت در موقعیت دفاعی قرار گرفته است

وی ادامه داد: ارتش اسرائیل امروزه در بدترین وضعیت خود در مقایسه با گذشته قرار دارد.دشمن از مرحله تهاجم گذر کرده است و از نقطه ای که صاحب ابتکار بود ، به مرحله ای رسیده که در موقعیت دفاعی قرار گرفته است. محور مقاومت زمام امور را تا حد زیادی در دست گرفته است.

خواستار حفظ آرامش در حادثه الکحاله هستیم/ ارتش تضمین کننده امنیت و صلح لبنان است

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: مشکلی میان ما و مردم الکحاله نیست و آنچه که رخ داد به سبب اقدامات تحریک برانگیز یکی از رسانه ها بود که به تحریک شماری از جوانان برای حمله به کامیون منجر شد.

سید نصرالله گفت: ما خواستار حفظ آرامش و برخورد خردمندانه در حادثه الکحاله هستیم. این حادثه ثابت کرد که ارتش لبنان نهاد تضمین کننده امنیت و صلح و ثبات در کشور است.

وی افزود: در حادثه الکحاله برخی نیروهای سیاسی از مقاومت دفاع کردند و برخی دیگر اوضاع را به سمت تنش پیش بردند. برخی از شخصیت ها و رهبران سیاسی کشور را به سمت انفجار وجنگ داخلی سوق می دهند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه درجنگ داخلی همه بازنده هستند حتی طرف قوی و مقتدر ، اظهار داشت : بسیاری از طرف ها هستند که درصورت وقوع جنگ داخلی به آن دامن می زنند و اولین آن ها «اسرائیل» است.

سید نصرالله گفت: تجزیه لبنان اتفاق نخواهد افتاد و لبنانی ها اجازه چنین چیزی را نخواهند داد و تجزیه لبنان به نفع هیچ کسی نیست. تجزیه به نفع هیچ گروه و طایفه ای نیست و این مرحله به تدبر و تفکر نیاز دارد.

وی افزود: گفتگو با جریان آزاد ملی جدی و مثبت است و به زمان نیاز دارد تا با برخی از گروه های سیاسی رایزنی شود. برخی از گروه های سیاسی لبنانی نمی خواهند که لبنانی ها با هم گفتگو کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان تاکید کرد: جز شراکت و همکاری با یکدیگر راه دیگری پیش روی لبنان وجود ندارد و شراکت و همکاری ولو با حرکت آرام بهتر از هر راه حل دیگری است. مسیر محور مقاومت، مسیری صعودی است و با گام های ثابت و استوار به سمت پیروزی نهائی حرکت می کنیم، هرچقدر هم که با چالش و مانع روبرو شویم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما