plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۳۳۸۷
وزیر نیرو اعلام کرد:

افتتاح ۳۲۰ هزار میلیارد ریال طرح آب و برق تا پایان امسال

بهره مندی جمعیت ۱۰ میلیون نفری روستایی از آب شرب
وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال ۲۱۷ پروژه مهم صنعت آب و برق شامل سد، شبکه آبیاری و زهکشی، تصفیه خانه آب و فاضلاب و نیروگاه با ۳۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد. همچنین امسال عملیات اجرایی ۲۳ پروژه دیگر با ۳۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز می شود.
افتتاح ۳۲۰ هزار میلیارد ریال طرح آب و برق تا پایان امسال
به گزارش ایصال نیوز، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح سد حاجیلرچای ورزقان گفت: تا پایان امسال ۲۱۷ پروژه مهم صنعت آب و برق شامل سد، شبکه آبیاری و زهکشی، تصفیه خانه آب و فاضلاب و نیروگاه با ۳۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.
وزیر نیرو افزود: همچنین امسال عملیات اجرایی ۲۳ پروژه دیگر با ۳۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز می شود و امروز و با حضور رییس جمهوری، بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال طرح صنعت آب و برق به بهره برداری رسید که نشان دهنده توجه دولت به توسعه این بخش است. وزیر نیرو ادامه داد: همچنین در راستای محرومیت زدایی، تا پایان امسال یکهزار و ۴۴۰ روستا در ۲۲ استان کشور به شبکه آبیاری شرب متصل می شود و تا پایان دولت تدبیر و امید جمعیت ۱۰ میلیون نفری روستایی در کشور از آب شرب بهره مند می شوند.
وزیر نیرو گفت: با این آمار هر هفته ۳۰ روستا به مدار آبرسانی سالم و بهداشتی در کشور متصل می شود که در نوع خود بی نظیر است. وی با قدردانی از دست اندرکاران این طرح گفت: مسوولان استانی و محلی و مردم منطقه نیز همکاری بسیار خوبی برای اجرای این طرح ها داشته اند که این همراهی ستودنی است. وی اظهار امیدواری کرد که تامین آب شرب روستاها و تامین آب کشاورزی منطقه با توجه ویژه به کشت گلخانه ای نیز اجرایی شود. وی بیان کرد: اولویت ما تامین آب شرب و در حد امکان، آب کشاورزی است که در این سد نیز این امر در حد مقدورات رعایت می شود.
اردکانیان گفت: می توان با اجرای اینچنین طرح هایی، زمینه جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس به منطقه را فراهم کرد.
سد حاجیلرچای ورزقان که احداث آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شده بود، با توجه ویژه دولت تدبیر و امید پس از ۱۰ سال به پایان رسید. برای احداث این سد که حجم آن حدود ۴۹ میلیون مترمکعب برآورد می شود، ۱۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است. این سد در ۱۳۵ کیلومتری شمال تبریز و ۵۰ کیلومتری ورزقان احداث شده است. تامین سالانه ۳۲ میلیون‌ مترمکعب برای مصارف صنعتی، سه میلیون مترمکعب برای شرب منطقه و ۱۰ میلیون مترمکعب برای توسعه کشاورزی اراصی دیم منطقه و کنترل سیلاب از جمله اهداف این طرح بوده است.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما