plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۳۳۸۰۰
به رغم تنش‌ با همسایگان اروپایی

آغاز مانورهای نظامی در دریای بالتیک توسط روسیه

بیش از ۶ هزار نظامی در این رزمایش شرکت دارند
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمرینات نظامی خود را از روز چهارشنبه در دریای بالتیک آغاز کرده است.
آغاز مانورهای نظامی در دریای بالتیک توسط روسیه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مقامات این کشور در حالی این خبر را اعلام کردند که تنش میان کرملین و کشورهای غربی بالا گرفته است و این رزمایش می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها شود.

رزمایش «سپر اقیانوس۲۰۲۳» امروز تحت رهبری نیکولای اومنوف، فرمانده کل نیروهای دریایی روسیه آغاز شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی مقامات وزارت دفاع روسیه، بیش از ۶ هزار پرسنل نظامی، ۳۰ کشتی و قایق جنگی و ۳۰ هواپیمای نظامی در این رزمایش شرکت دارند. به گفته آن‌ها در این مانور نظامی، چگونگی «حفاظت از خطوط دریایی، انتقال نیروها و محموله‌های نظامی و همچنین دفاع از خط ساحلی» تمرین خواهد شد.

روسیه آخرین بار در ماه ژوئن، دو ماه پس از پیوستن فنلاند به ناتو، رزمایش نظامی گسترده‌ای را در دریای بالتیک انجام داد. این رزمایش یک روز پس از برگزاری رزمایش‌های سالانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در دریای بالتیک صورت گرفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مدت‌هاست که از ناتو انتقاد می‌کند و تلاش کرده است تا گسترش ائتلاف نظامی غربی را به ویژه در کشورهایی که قبلا بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند، محدود کند. کشورهای بالتیک لتونی، لیتوانی و استونی در سال ۲۰۰۴ به ناتو پیوستند.

پس از حمله روسیه به اوکراین، فنلاند و سوئد هر دو درخواست پیوستن به ناتو را دادند. فنلاند که مرزهایش تا سواحل بالتیک کشیده شده است، در ماه آوریل به عنوان سی و یکمین عضو جدید ناتو پذیرفته شد و مرز زمینی روسیه با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را بیش از دو برابر گسترش داد./یو رو نیوز 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما